world-of-bottles.co.uk
Reviews:

1,177 total reviews   

4.11

Good

1,177 reviews since Oct 12, 2020

5
67 %
4
8 %
3
7 %
2
5 %
1
13 %
Trustmark
Valid
Certified since: Oct 17, 2023
world-of-bottles.co.uk fulfils all Trusted Shops quality criteria, including
Verified identity
Encrypted data transfer
Clear ordering process

Trusted Shops Buyer Protection

This company offers Trusted Shops’ buyer protection up to £2,500. Find out

Review summary

Many customers appreciate the wide variety and selection of products, as well as the quality, design, and overall reliability of the bottles and jars. Fast and reliable delivery is also highlighted by some, along with positive experiences with responsive customer service and prompt replacement of damaged items. Careful packing is occasionally noted as a positive aspect. However, there are frequent complaints about delivery delays, missed deliveries, and issues with specific couriers. Customers often encounter problems with bottles arriving broken or damaged, and some are frustrated by repeated breakages despite receiving replacements. Packaging quality is inconsistent, with insufficient protection leading to product damage. Customer service receives criticism for ignored emails and lack of helpfulness. Additionally, issues such as stock shortages, missing items, and problems with lids or accessories—such as missing, unclear, or faulty parts—cause inconvenience and extra costs for some customers.

This text was automatically created by an AI system from user reviews.

Was this summary helpful?

Authentic reviews from real people.

How Trusted Shops prevents fake reviews

Reviewsworld-of-bottles.co.uk

(28)
(10)
(16)
(18)
(144)
Community member 
1 Reviews
 Verified
Unfortunately the order we recieved included incorrect items, this is the email we sent the company on the day the order arrived. They have not responded to this email. I am emailing regarding a package I ordered on the 11th of august, the order number is F26UK2002229B. As you can see in the invoice attached item 5 is supposed to be 6, 850 ml WECK inverted glass jar, opening: round rim but the package has just arrived today and this item is not in it, instead there is 6, 1,050 ml WECK tulip jar #, opening: round rim 1. We also did not receive the 20, Nature label 'cord edge', oval, paper, green-brown | Commodity code: 48211010 which is item 14 in the invoice. This is obviously very inconvenient as we waited over 2 weeks for the parcel which was a gift and it then came with the wrong items. We would be happy to send the incorrect jars back if you can advise us how to do so but we would very much still like the 6 850 ml WECK inverted glass jar and the labels so please let us know how this can be resolved. Thank you, Nicola Scott

Reply from world-of-bottles.co.uk

Dear customer, We sincerely apologize for this incident and for any inconvenience caused. We are pleased to hear that our colleagues have already been able to resolve your issue. Kind regards, Customer Service Team
Community member 
1 Reviews
 Verified
Great containers. Took a little while to arrive but I guess that's understandable as they're coming from another country. And happy there were no issues with EU/non-EU customs tarifs etc. They'd sorted all that.
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
Sent glasses bottles to the UK with no protection and no “Fragile” on the box, I’ve asked for the refund and waited for the response for few days and they just sent another email asking about the refund etc.. The product was great, great quality but the service is awful. I wouldn’t recommend or buy anything again unfortunately.

Reply from world-of-bottles.co.uk

Dear Customer, We are very sorry that a problem has occurred with the delivery of your order. Our customer service team will contact you by email to find a suitable solution together. We sincerely apologize once again for the inconvenience caused and thank you for your patience. Kind regards, Your Customer Service Team
Community member 
1 Reviews
 Verified

We love your shaped bottles

Your shaped bottles are brilliant but when we made our last order we could not buy some of the usual ones. There were no 250ml skulls. elephants or motorbikes. Will you be getting any back in stock?
Community member 
1 Reviews
 Verified

Good service

Delivery is swift. I had a problem with not everything being in the delivery that was ordered, but the response to my complaint was instant, simple and effective.
Community member 
1 Reviews
 Verified

Bottles good value, packaging poor

Bottles are generally good, and cheap, packaging is not great. I've ordered several times and now assume 10% plus will arrive broken. The wooden stoppers are also not good - wood comes off the rubber stopper, leaving them looking shabby so I've switched to swing tops with fingers crossed they last better.

Reply from world-of-bottles.co.uk

Hello, Thank you for your detailed feedback and for your continued orders with us. We’re pleased to hear that you are generally satisfied with the bottles and find them good value for money. At the same time, we are very sorry to learn that the packaging has repeatedly resulted in breakage and that you now expect a certain percentage of damage. This does not meet our standards. We also take your comments about the wooden stoppers very seriously. The issue of the wood detaching from the rubber part, creating a worn appearance, is not acceptable and will be reviewed carefully. We will thoroughly examine both our packaging process and the quality of the closures to make meaningful improvements. Thank you again for taking the time to share such clear and constructive feedback. world-of-bottles.co.uk
Community member 
1 Reviews
 Verified
Love the jars, picture was great and the service provided excellent. Packing wasn't very good hence breakages however new ones sent out quickly to replace. Highly recommend.
Community member 
1 Reviews
 Verified
I’ve bought 20 bottles. Out of them 15 bottles came broken and I’ve emailed them several times. I haven’t heard anything back so I’m taking them to small claim. It’s ridiculous.Don’t buy anything from there.
Community member 
1 Reviews
 Verified
Great for cheap bottles but some came broken. Lids werent tamper proof and not clear on website that they werent, so had to source more lids elsewhere as you didnt have many options. Quick delivery would like more choice at lower level pricing for new bottle brands. Will use again.

Reply from world-of-bottles.co.uk

Hello, Thank you very much for your detailed feedback and your positive comments regarding our bottles and the fast delivery. We are very pleased to hear that you are overall satisfied and that you would consider ordering from us again in the future. At the same time, we are truly sorry that some of the bottles arrived broken and that the closure situation did not meet your expectations. We also appreciate your remarks regarding packaging, product information transparency, and the limited selection of alternative caps. Please be assured that we take your feedback very seriously and will forward it internally for review. In order to investigate the damaged items and find a suitable solution for you, we kindly ask you to contact our customer service directly. Our team will be happy to assist you further. Thank you again for your trust and your valuable suggestions. world-of-bottles.co.uk
Community member 
1 Reviews
 Verified
TWICE NOW WE HAVE ORDERED FROM THEM AND TWICE WE AHVE NOT HAD ORDERS DELIVERED. CALLED CUSTOMER SERVICES BUT THEY ARE OF NO HELP, YOU WILL WAIT WEEKS IF NOT MONTHS.

Reply from world-of-bottles.co.uk

Hello, thank you very much for your email. We have arranged for the affected items to be shipped. They will be delivered to you within the next few business days. You will automatically receive a tracking link as soon as we have shipped the items. We sincerely apologize for the inconvenience. If you have any further questions, please do not hesitate to contact us. world-of-bottles.co.uk
Community member 
1 Reviews
 Verified
Value for money, excellent delivery service (a bit expensive but it was top notch and still bottles worked out cheaper overall). Also, good customer service (I had a question and it was answered quickly and promptly).
Community member 
2 Reviews
 Verified
No after-sales service at all - no lids in the delivery and two bottles cracked - 3 emails sent and not a single reply or even an acknowledgement
Community member 
1 Reviews
 Verified
Out of several orders Iv received from this company Iv only ever had one breakage. I did not complain to the company as I felt they had done all they could to protect my order. I am very very happy with all my orders and feel the quality is second to none. Thank you
Community member 
1 Reviews
 Verified
Process perfect from start to finish. Delivery in UK was quick. Very pleased with my items. Will absolutely use this company again. A well deserved - 5 stars.
Community member 
1 Reviews
 Verified

Quality über alles!

The quality, the packaging, and the speed all went beyond my expectations! I will definitely order a lot more from them within a few months, when my project leaves its prototyping phase. Their bulk pricing renders the customs fees near zero.
Community member 
1 Reviews
 Verified
I love the variety of your products, the speed of delivery and the fact that they are in one piece!
Community member 
1 Reviews
 Verified
Community member 
1 Reviews
 Verified
My order was short by 47 jars, I have tried calling and just left on hold and I have emailed 3 times but have had no reply. I would therefore request either the balance of my order or a refund.

Reply from world-of-bottles.co.uk

Dear customer, We’re very sorry to hear about your experience and the missing 47 jars from your order. This is absolutely not the level of service we aim to provide, and we apologize that you were left on hold by phone and did not receive a timely reply to your emails. We have now contacted you by email to clarify the details of your order and to arrange a solution for you – either sending the missing jars or issuing a refund for the difference, as you prefer. Once again, please accept our sincere apologies for the inconvenience caused. Kind regards world-of-bottles.co.uk

To Verify Authenticity

Verified Reviews

Measures have been taken to ensure that the published reviews only originate from consumers who have actually used or purchased the products or services.

Imported Reviews

They are not included in the overall rating. No verification measures have been taken.

Contact

Visit website

About

World of bottles: Here you buy the beautiful bottles! At world-of-bottles.co.uk you find a big offer for bottles, jam jars, preserving jars, PET packaging, corks and accessoires for favourable prices...

This company has linked Trusted Shops profiles.

Show all profiles