Alpinetrek.co.uk- Logo - reviews

Alpinetrek.co.uk 
Reviews:

1,697 reviews in the last 12 months53,718 total reviews  

Alpinetrek.co.uk- Logo - reviews

Alpinetrek.co.uk 
Reviews:

1,697 reviews in the last 12 months53,718 total reviews  

Review summary

Customers mostly report positive experiences with Alpinetrek.co.uk. Customers consistently praise the wide selection of quality brands and products available, often noting unique or hard-to-find items. Many reviews highlight competitive pricing and good value for money as a major reason for choosing the service. Customer service is generally described as helpful and responsive. Delivery times are frequently mentioned, with most customers finding them acceptable or fast. Customers generally appreciate clear updates and tracking throughout the order process. The returns process is often described as easy and efficient. Customers also find the website easy to navigate, with a smooth ordering process and helpful product information. A minority of customers report issues with slow or automated customer service responses and lack of accountability. Some express frustration with delivery delays, especially due to international shipping and customs. There are also occasional notes about gaps in communication or automated replies. Several customers experience long wait times for refunds or difficulties with international returns.

This text was automatically created by an AI system from user reviews.

Was this summary helpful?

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for alpinetrek.co.uk

 Sort by  
Community member 
1 Reviews
I am a returning customer so when I am Looking to purchase an item its usually In stock in the colour and size l require No hidden cost, usually free delivery with Date period guide. Thanks
Community member 
1 Reviews
Prompt and efficient. Everything arrives safely and as described.
Community member 
1 Reviews

Happy to take your money, but don't care about you or the product from then on

Website and ordering process was fine, no issues with that. Delivery took a while and, perhaps my fault for not investigating far enough, I didn't realise the product was coming from overseas. As soon as it arrived though the issues started - the product was damaged on arrival (see the attached photos), which was clearly due to poor packaging (there was virtually no protection for the product inside the box). Responses from Customer Services to my emails were not clear but I eventually confirmed that they would give me a refund if I sent the product back. Due to the size of the product (an Igloo Cooler), it did not fall under their returns policy so I had to pay £13.25 to send it back. In addition, they also (for some unknown reason to me) also took an additional £3.99 off the refund for their own postage costs, despite me already paying for it to be returned. I raised this with their customer services team but they are now ignoring my emails. I have not had a response to emails sent on the 1st and 20th of September (it is now the 30th). Overall, this is a high-risk company and customer service is horrible to deal with. I am £17.24 out of pocket and still don't have a cooler. They haven't accepted any responsibility for the issues that have occurred and don't seem to care about the poor service. Will not be using this company again and would definitely not recommend this company to anyone.
Answer by Alpinetrek.co.uk
Hello and thank you for leaving a review! Please contact us via https://www.alpinetrek.co.uk/contact/ if the item arrived damaged. In the case of a complaint, we will of course cover the cost of return shipping. Thank you for your understanding! Best wishes
Community member 
1 Reviews

Not worth it, specially if any returns in UK.

My experience was below expectations. Never before had to wait so long to be refunded after returning an item. The small saving was simply not worthwhile. I didn't like the fact I did not have any options on my delivery either. Yes, relatively fast delivery, but I could not control my £300 purchase to be delivered more safely. Other online retailers do better. Communication and CS was average. Big company. So many automated emails recieved , so little support. Not for me. I used another Germany based retailer before for delivery here in UK and were much better. By the way the long waits for refund are standard. I am not an isolated case. 21 working days they say.
Answer by Alpinetrek.co.uk
Hello and thank you for taking the time to leave a review! We are very sorry that you were not satisfied with our service this time. Due to some unforeseen circumstances, we unfortunately had a backlog in our returns department. We apologise that you had to wait longer than expected for your refund for the returned items! We are constantly working to improve our service. Best regards, alpinetrek.co.uk
Community member 
2 Reviews

Well Done!

The real test of a company is how they perform when things don't go smoothly. In this case I ordered a wrong size; the way the company rectified things was perfect. I shall definitely use them again if I need this sort of gear. Well Done!
DJ
Dave J.
2 Reviews
Excellent product delivered promptly. Superb as ever.
Community member 
1 Reviews
Good service parcel arrived well packaged and very happy with coat, qood quality and style perfect for walking my dogs in all weathers, warm and rainproof
Community member 
1 Reviews

Three and a half weeks delivery time :(

Delivery to the UK for an item that was in stock took 3 weeks and 3 days. The only tracking info available stated 'label created', and 'delivery running late', nothing actually useful, e.g. where the item was, why it was running late, what the estimated time of delivery would be. An email to customer support was met with an automated template response about deliveries, not a human being. Emails from staff came from no reply email accounts. When I eventually got through on the phone, I did receive some helpful information (apparently there was a problem with the customs paperwork), which is why I have awarded two stars and not one.
Answer by Alpinetrek.co.uk
Hello and thank you for your review! We apologise for the delay in delivery. According to our shipping provider, this was due to a massive delay in customs. We are delighted to see that you have now received your parcel! Kind regards,Alpinetrek.co.uk
Community member 
2 Reviews
I bought a schoffel coat, it was too big, so I returned it, refund was in good time and I ordered size smaller, which I am very happy with.
Community member 
1 Reviews

Great company.

Having read the mixed reviews I was in two minds whether to place an order with them (Smiths Dispatch E bike Helmet). I’m glad I did, the purchase went flawlessly and the parcel arrived by Evri in the UK in six days. All throughout the transaction AlpineTrek kept me informed on how to proceed if the parcel failed to arrive or was damaged. I would highly recommend using this company and would have no reason not to use again in the future.
Community member 
1 Reviews
Very easy process to order even for an oldie! Good communication from them whilst waiting for delivery and all seamless Bought a present for niece as she has bought this dress from you in blue and loved it!
Community member 
2 Reviews
Skis Arrived quickly in time for skiing holiday
Community member 
1 Reviews
your website needs too many keystrokes for the ordering process. You could make it easier hence more appealing, but then I am 84.
Community member 
1 Reviews
Customer Services are excellent, in terms of keeping one informed about whatever issues raised. Thank you.
Community member 
1 Reviews
Returns process straightforward, albeit it a bit lengthy, however all good
Private profile 
1 Reviews
I ordered an item 3 weeks ago, received an email 2 weeks ago to say it had been delivered when it hadn’t, couldn’t contact the courier,no photo proof of delivery and despite complaining immediately have received no information where the item is or if I will get it or if there will be a refund. Further to the above, the item was eventually discovered (inside a grit bin of a different address), clearly the fault of the courier, I informed the seller who kindly offered me a discount for my inconveniences.
Community member 
1 Reviews
Up to date information on the whereabouts of the package.
Community member 
1 Reviews
Great price and easy to navigate on options for purchases. Thanks!
Community member 
1 Reviews
Good range. Strong discounts and delivered pretty quickly considering it’s from outside the UK. Very happy with the my 2 purchases.
Community member 
2 Reviews
Easy to order from UK - all arrives in good time and superbly packaged! Thanks.