Customers mostly report positive experiences with Alpinetrek.co.uk. Customers consistently praise the wide selection of quality brands and products available, often noting unique or hard-to-find items. Many reviews highlight competitive pricing and good value for money as a major reason for choosing the service. Customer service is generally described as helpful and responsive. Delivery times are frequently mentioned, with most customers finding them acceptable or fast. Customers generally appreciate clear updates and tracking throughout the order process. The returns process is often described as easy and efficient. Customers also find the website easy to navigate, with a smooth ordering process and helpful product information.
A minority of customers report issues with slow or automated customer service responses and lack of accountability. Some express frustration with delivery delays, especially due to international shipping and customs. There are also occasional notes about gaps in communication or automated replies. Several customers experience long wait times for refunds or difficulties with international returns.
This text was automatically created by an AI system from user reviews.
Was this summary helpful?
Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.
Reviews for alpinetrek.co.uk
Sort by
Community member
1 Reviews
It was too large
Answer by Alpinetrek.co.uk
Hello and thank you for your review!
Unfortunately, we cannot tell from your review why or what exactly you are dissatisfied with. Please feel free to write to us again in detail about your experiences at https://www.alpinetrek.co.uk/contact/.
Best regards
Community member
1 Reviews
.
Community member
1 Reviews
Was looking for a specific Salewa boot. Found it very easily. Good value with. Saving of over £40. Ordered quickly too.
Community member
1 Reviews
Great prices and swift delivery up until the point it entered the UK, where the utterly useless Evri took over. It took longer to travel through the UK than it did to travel across from Germany to the UK
Community member
1 Reviews
Community member
1 Reviews
Community member
1 Reviews
£5.00 DISCOUNT CODE rejected ?
Answer by Alpinetrek.co.uk
Hello and thank you for your feedback!
We"re sorry to hear that you have problems with your discount voucher.
Feel free to contact us via https://www.alpinetrek.co.uk/contact/
We are happy to help you redeem your voucher.
Thank you for your understanding!
Best regards,
Community member
1 Reviews
Good Service. Lack of long leg track suits 33"
Community member
1 Reviews
Item did not arrive - rude and unhelpful "customer services"
Item did not arrive. No tracking update. Difficult to get a response from the "contact form". Phoned the German number to be met by very rude "customer services" who proved to be absolutely no help. They are not a UK company, you probably wont receive your items, and you will have to deal with rude and unhelpful staff. My advise would be to avoid and shop elsewhere. Now I will await my refund which probably won't arrive either.
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your review!
We are sorry that there was a problem with your delivery. We see that you have already found a solution with our colleagues.
Best regards,
Community member
1 Reviews
No item received, no refund given.
I ordered a coat in mid November. The courier never received it. I have had numerous automated replies which are no use at all. Still waiting for a refund, impossible to get a human to deal with. Won't be using alpine trek again, will be seeking legal advice
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your review!
We are sorry that your parcel has gone missing. We understand your frustration!
We see that you have already found a solution with our colleagues and that you have now received a full refund for your purchase.
Best regards,
alpinetrek.co.uk
Community member
1 Reviews
Community member
1 Reviews
Community member
1 Reviews
Terrible customer service terrible shopping experience
Terrible customer service, item still has not arrived no update on shipping. Using Cc to claim back money. Alpine trek is so bad I think it’s a scam website!!!
Answer by Alpinetrek.co.uk
Hello and thank you for your feedback.
We are very sorry that the delivery of your order has been delayed.
Unfortunately, due to customs delays, shipments to the UK may currently take a few extra days.
We sincerely apologize for the inconvenience this may cause. If you need any further assistance or have questions regarding your order, please feel free to contact us at www.alpinetrek.co.uk/contact/.
Thank you for your understanding.
Best regards,
Alpinetrek.co.uk
Community member
3 Reviews
Great range , easy to navigate online , simple to purchase . Delivery on time
Community member
3 Reviews
Community member
2 Reviews
Everything was excellent
Community member
1 Reviews
Sent to incomplete address and will charge me fee to reimburse
Amazon unable to delivery as my FLAT POSITION IS MISSING from the delivery label DESPITE being correctly shown in Alpinetrek's confirmation email.
Amazon and Alpinetrek both claim that they can't make changes to the address. They will charge ME a fee to reimburse once the parcel has bounced back, even though they messed up. Truly appalling!
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your review!
We are sorry that you have not yet received your order. Please contact us at https://www.alpinetrek.co.uk/contact/ so we can address the issue in a better way.
Best regards,
Community member
3 Reviews
Great range. Good prices. Easy to order.
Trusted seller
Community member
4 Reviews
Enthusiastic Sellers
It always feels that he site is run by enthusiasts who want you to be one too!
Community member
1 Reviews
To Verify Authenticity
Verified Reviews
Measures have been taken to ensure that the published reviews only originate from consumers who have actually used or purchased the products or services.
Imported Reviews
They are not included in the overall rating. No verification measures have been taken.