Alpinetrek.co.uk- Logo - reviews

Alpinetrek.co.uk 
Reviews:

1,701 reviews in the last 12 months53,727 total reviews  

Alpinetrek.co.uk- Logo - reviews

Alpinetrek.co.uk 
Reviews:

1,701 reviews in the last 12 months53,727 total reviews  

Review summary

Customers mostly report positive experiences with Alpinetrek.co.uk. Customers consistently praise the wide selection of quality brands and products available, often noting unique or hard-to-find items. Many reviews highlight competitive pricing and good value for money as a major reason for choosing the service. Customer service is generally described as helpful and responsive. Delivery times are frequently mentioned, with most customers finding them acceptable or fast. Customers generally appreciate clear updates and tracking throughout the order process. The returns process is often described as easy and efficient. Customers also find the website easy to navigate, with a smooth ordering process and helpful product information. A minority of customers report issues with slow or automated customer service responses and lack of accountability. Some express frustration with delivery delays, especially due to international shipping and customs. There are also occasional notes about gaps in communication or automated replies. Several customers experience long wait times for refunds or difficulties with international returns.

This text was automatically created by an AI system from user reviews.

Was this summary helpful?

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for alpinetrek.co.uk

 Sort by  
Community member 
1 Reviews

Why

Hi, Shopped at your Hathersage shop on Saturday 16th August. The young lady who served me was very helpful. Hence decides to make another purchase, this time online.
Community member 
1 Reviews
A company always able to offer quality state of the art climbing products at competitive prices. Not least my Beal 8.1mm iceline climbing rope.
Community member 
1 Reviews

Very easy to order and cheapest arounty

Very easy to order and cheapest around
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
Community member 
2 Reviews
Great website and shopping experience but very poor delivery service
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your review! Feel free to tell us more about your experience at https://www.alpinetrek.co.uk/contact/ We always appreciate feedback! Best regards, alpinetrek.co.uk
Community member 
1 Reviews
Great service, prompt delivery.
Community member 
2 Reviews
You had what I wanted at a good price
Community member 
1 Reviews
Only criticism is that I didn't see how to apply the 10% (I think) discount to my first order.
Community member 
1 Reviews
Delivery v rapid despite Amazon giving a date 2 weeks away! Shoes as expected.
Community member 
1 Reviews
easy to use!!!
Community member 
1 Reviews

Great value

This is the second time I’ve purchased from Alpine Trek. The value for money is great. Yes, uk customers have to wait a little while but considering the prices I think it’s worth it. I’ll definitely check in with them again in the future.
Community member 
1 Reviews
Beautiful garments p
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
i ordered a coat for my wife on order number 43501872 but it did not fit so i sent it back. that was 19th january 2026 but i have not received any reimbursement as to date. i do realise that it takes 21 days to return to germany but i've allowed a few additional days before writing.
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your message.  We’re sorry to hear that you were waiting for your refund. We’ve checked your order, and your return was processed on 4 February, so the reimbursement should already have been paid out to you via Klarna. If you haven’t received the refund yet, please feel free to contact us directly so we can take another look and make sure everything is completed correctly. Best regards, alpinetrek.co.uk
Community member 
1 Reviews
The jacket I bought from Alpinetrek is not fit for purpose as described on Alpine Trek's website. I cannot pull the zip all the way up with out crushing my chin and mouth so this means I am cold in this jacket.Also it is not water resistant as water leaks in when its raining. I have written to ask about returning it twice but I have not received a reply from Alpine Trek. Please can you advise me on a return and refund?
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your review! We are sorry that your product is not as described on the website. This is, of course, very unfortunate! We can see that you have already been in contact with our complaints team and are awaiting your return to complete the case. Kind regards, alpinetrek.co.uk
Community member 
3 Reviews

Happy customer

Jacket arrived in a timely manner even coming from Europe. Packaged really well and the jacket was just what i wanted.
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
Community member 
2 Reviews
Because previous good experience and good customer service.