Alpinetrek.co.uk- Logo - reviews

Alpinetrek.co.uk 
Reviews:

1,701 reviews in the last 12 months53,727 total reviews  

Alpinetrek.co.uk- Logo - reviews

Alpinetrek.co.uk 
Reviews:

1,701 reviews in the last 12 months53,727 total reviews  

Review summary

Customers mostly report positive experiences with Alpinetrek.co.uk. Customers consistently praise the wide selection of quality brands and products available, often noting unique or hard-to-find items. Many reviews highlight competitive pricing and good value for money as a major reason for choosing the service. Customer service is generally described as helpful and responsive. Delivery times are frequently mentioned, with most customers finding them acceptable or fast. Customers generally appreciate clear updates and tracking throughout the order process. The returns process is often described as easy and efficient. Customers also find the website easy to navigate, with a smooth ordering process and helpful product information. A minority of customers report issues with slow or automated customer service responses and lack of accountability. Some express frustration with delivery delays, especially due to international shipping and customs. There are also occasional notes about gaps in communication or automated replies. Several customers experience long wait times for refunds or difficulties with international returns.

This text was automatically created by an AI system from user reviews.

Was this summary helpful?

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for alpinetrek.co.uk

 Sort by  
Community member 
1 Reviews
Community member 
4 Reviews
GOOD EXPERIENCE FROM START TO FINISH WILL USE AGAIN
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
All great
Community member 
1 Reviews
Easy to use website .. good variety of products
Community member 
1 Reviews
Community member 
2 Reviews

Good overall

Good quality, competitive prices, good customer service.
Community member 
1 Reviews
Good website and prices
Community member 
1 Reviews
Very nice company. I recommend
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
Great price Great service
Community member 
1 Reviews

Slow service, high charges, shameful return process

First, it took ages for my order to be delivered. Then, the trousers I got sent were in very different colour than the ones on your webpage, the shape was different, too, so they turned out to be 4 inches too short! You not only charge for return but for processing it as well. I sent the pants back over a week ago and haven't heard from you even though they were delivered back to you by now.
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your feedback. We’re very sorry to hear about your experience. We also understand your frustration regarding the return costs and the lack of updates. We checked our system and couldn’t find any direct contact from you.  Please feel free to contact us now with your order number at https://www.alpinetrek.co.uk/contact/ we will be happy to look into your return, assist you with the refund, and make things right for you. Kind regards, alpinetrek.co.uk
Community member 
1 Reviews
Delivery window quoted at time of purchase was a little misleading- otherwise I wouldn’t have placed order. (For context I ordered 2 pairs of socks for £35!!) Out of concern at having no further update on delivery or shipping, I contacted customer support and was given an automatically generated reply which essentially offered no option but to wait and return it (for a cost) once it arrived. The products eventually arrived over a week later (after the date it was required, therefore no longer needed). Two pairs of socks arrived in an excessively large box, when they would have fit in a padded envelope. As for the socks themselves, they feel very low quality for the price so I can’t even justify keeping them. Very disappointing and now going to have to go through a clunky returns process that will cost me to do. Overall a pretty poor experience.
Answer by Alpinetrek.co.uk
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your are not satisfied. We have helped you to the best of our ability. If you have any further questions, please feel free to reach out to us via Alpinetrek.co.uk/contact/ Kind regards, Alpinetrek.co.uk
PT
Pea T.
3 Reviews
Good quality clothing and good service. I can not say a bad word.
Community member 
1 Reviews
The returns procedure is a joke if you live in the UK. IT issues delaying the return by over a week and the 21 days to process the return and refund is not the case . I have used other sellers who are not based in the UK and never had an issue . I would look somewhere else because if there is an issue it will take forever to sort .
Answer by Alpinetrek.co.uk
Hello and thank you for taking the time to leave a review! We are very sorry that you were not satisfied with our service this time. Due to some unforeseen circumstances, we unfortunately had a backlog in our returns department. We apologise that you had to wait longer than expected for your refund for the returned items! We are constantly working to improve our service and hope to welcome you back soon. Best regards, Alpinetrek.co.uk
Community member 
1 Reviews

All Good

Great product. Excellent price. Tracked delivery.
Community member 
3 Reviews
Community member 
2 Reviews
Most efficient and best interactive experience
Community member 
2 Reviews
Fantastic service