Big Bertha Original- Logo - reviews

Big Bertha OriginalReviews

: 4,284Good

4.36

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 02/07/2014
updated on: 25/06/2022
Big Bertha Original is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At Big Bertha Original, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more


certified since: 02/07/2014
updated on: 25/06/2022
Big Bertha Original is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At Big Bertha Original, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more

Reviews for Big Bertha Original

605 verified reviews in the last 12 months

4,284 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


8 months ago
I'm so pleased with my cuddle up beanbag chair - it's a lovely blue and the cover is excellent quality. It's so comfortable and warm to use. Having read some bad reviews with regards to filling it I would advise that this requires a good deal of patience and precision (i.e. not a quick job so don't start it at a bad time/if you're pushed for time) I managed single-handedly without spilling too much - starting off in the bath (as recommended) is a good idea - or at least in an enclosed space. The beads arrive in one big bag so the best way is to cut off one small corner at the top as this allows more control on the flow of the beads into the bag. Every now and then you need to stop pouring, re-adjust the bag in order to distribute the beads and then carry on and you will notice that it gradually starts to take shape. Thank you Big Bertha!
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


5 months ago
When trying to call through to the company you can never get hold of anyone and then it disconnects rather than placing you in a queue. Then when using emails to contact them they have anything between 1-2 response time for each email sent. The description on their products state minor assembly, which I wouldn’t say is correct.. It’s the major part of the assembly putting the beans in the product which go everywhere. I ordered 2x two seaters and 2x footstools and the products came in 5 large boxes where I’m sure 2 larger boxes could have been used if they filled the sofas with the beans in the factory. Once I’d filled one sofa and footstool I was unimpressed with the product, it’s never been a two seater and when one person sat on it they were on the floor and the other person was raised… should be called a see-saw sofa! So I returned the products which took nearly 5 days of communicating due to the response times via email and they were returned and received on 4th February and I still have no refund!! Communication seems to be a massive flaw in their business model either via details of the product or actually speaking to someone which is near impossible!!
Report review

Show all critical reviews

Reviews for Big Bertha Original

Filter 
 Sort by Relevance 
 Verified review
17 days ago
Poor... Placed my order then had an email saying what i'd ordered wasn't actually in stock so i'd placed an order for something that wasn't even available. Staff were polite about it but it was very poor. If you have a sale on, a business should anticipate for high demand and mark things as out of stock, not just keep taking people's money and dealing with the fall out via email afterwards! I stuck with the order as I did want it but it came days and days later then initially expected due to their being no dispatch on the weekends. When it came it was all present and correct but you have to fill your items with the beans yourself which is absolutely ridiculous. I realise they send things unfilled to make posting packages smaller but honestly, it is ridiculous. The beans went everywhere!! Literally everywhere despire trying to fill it through scooping up beans rather than tipping the bag upside down as a whole. The holes pour the beans into to fill up the items are too small on the fabric, so what you end up with is giant bag/s of beans with a very small whole to tip them into!! For the sofa it took me over 2 hours and it was such a mess. (the footstool came filled) The sofa and mini footstool are nice and I do like them. However, the mini footstool is mini and it is what I wanted but for its size RRP £50 is so so expensive. And the RRP of the sofa was £300+ !!!!! - absolutely outrageous, so extortionate. Overall I paid about £289 for both I think, which, even that is far too much, both things put together aren't worth that much. Totally ridiculous. So... nice items, delivery/dispatch/stock was chaotic and far too overpriced. Won't be purchasing again... POOR.
Report review
Answer by Big Bertha Original
16 days ago
Thank you for your feedback, unfortunately we had an issue with our supplier, and we contacted you as soon as we were informed. Apologies this caused a delay with the shipping and as mentioned due to the size of the items we are not able to send them filled, we are sorry you had some issues while assembling the sofa. We hope you enjoy the sofa after all, if you require any assistance do not hesitate to contact us
 Verified review
14 days ago
I'd have given 5 stars if when I had originally bought the beanbag, I was sent enough beans to fill it, not just enough to fill 1/3 of the bag. It was extremely disappointing to receive a beanbag that didn't have any shape whatsoever due to such little supplied filling. Not as advertised at all, now having to spend an extra 50% of what I paid for the beanbag and filling, just on more filler bean's. Either, send with sufficient filler so that the end product comes as advertised in the picture's, or, clearly state that you don't send with enough filler to make it look like that.
Report review
Answer by Big Bertha Original
11 days ago
We are sorry to hear this, we always try to send the correct amount of filling. We checked your details, we located an order from a couple of years ago. This is a soft furniture therefore the filling will, as with every bean bag, lose it's volume but seems you got a top up bag. We hope you can enjoy it again.
 Verified review
4 days ago
Having previously said goodbye to a faithful but old bean bag that had to leave us to take up a new life in the recycling centre (garbage), we were keen to meet Big Bertha. From the moment she moved in she made herself at home and was happy to watch our favourite TV programs with us. She is a quality product, very comfortable and easy to enjoy. The service we received was excellent and we look forward to using Big Bertha regularly - she has become part of the furniture and the family.
Report review
Answer by Big Bertha Original
3 days ago
Aw this is so nice! Everybody is happy to hear XXL Big Bertha found a perfect match and family to spend the rest of her life, thank you we appreciate your review
 Verified review
3 days ago
I don’t understand why this cannot come pre filled. It’s very expensive, they least they can do is save me the really tricky task of emptying the filling into the bag. The opening is tiny, and with all the care in the world the filling goes everywhere when trying to fill it. Still finding tiny static-charged foam balls all over the house - nightmare! Product fine once filled
Report review
Answer by Big Bertha Original
3 days ago
Thank you for your feedback, apologies about this but we hope you enjoy it
 Verified review
19 days ago
Think you could invent some velcro flute or zip attachment to enclose the filling when trying to fill the lounger etc. Could do with some additional filling as not as supportive as should be. Great idea though.
Report review
Answer by Big Bertha Original
18 days ago
Thank you for your feedback, please send our customer service a photo of the item to check the level of filling and fix it for you
 Verified review
6 days ago
I hadn’t realised the beans would not be in the giver when it arrived. Filling it was a pain. There wasn’t quite enough beans to fill it properly bc so I’ve already had to buy more. Otherwise it’s good.
Report review
Answer by Big Bertha Original
5 days ago
Thank you for your feedback. Sorry to hear this, we could have been able to help. Please if you need anything else, do not hesitate to contact us.
 Verified review
1 month ago
Really comfortable big cushions to replace our cushions on our scatter back sofas. Ordered the 70x70 and they're perfect. Well priced, Really quick delivery. Would definitely order again.
Report review
Answer by Big Bertha Original
1 month ago
Thank you for your feedback! Found your perfect cushions :) !
 Verified review
25 days ago
Got it today, nice fabric but not expected to fill-in beans by byself, if shop can finish the fill-up before delivery would be much more better :(
Report review
Answer by Big Bertha Original
18 days ago
Sorry about this, please get in touch with our customer service if you need further assistance with the filling level. Thank you
 Verified review
1 month ago
Purchased the high back bean bag which is so versatile, can be used as a meditation cushion, a gaming chair, a stool or a table for board games.
Report review
Answer by Big Bertha Original
1 month ago
Thank you! One of the best sellers and this is why! We are so glad you are enjoying it :)
 Verified review
12 days ago
Great product -I bought it for my dog as she likes to sit higher when I am working in my office. It is now her go to place when I am out
Report review
Answer by Big Bertha Original
11 days ago
Everybody deserves their own spot to relax, Thank you !
 Verified review
5 days ago
Love my bean bag and footstool. It's super comfy. It arrived very quickly. It was a blighter to fill with the beans though!!!
Report review
Answer by Big Bertha Original
4 days ago
Thank you for your review! Happy lounging!
 Verified review
5 days ago
Best thing I’ve ever bought in my entire life ever. Even managed to get the chair filled by myself. Love it.
Report review
Answer by Big Bertha Original
4 days ago
Thank you so much! You found your happy place :) ! Enjoy
 Verified review
11 days ago
Great bean bags ordered for play room. Love them so much we are ordering another for the sitting room!
Report review
Answer by Big Bertha Original
10 days ago
Thank you for your review, we hope you enjoy them!
 Verified review
18 days ago
I ordered a bean bag sofa says delivery 7 working days it was delivered 2 days later very fast
Report review
Answer by Big Bertha Original
18 days ago
So you can enjoy it ASAP! Thank you and happy lounging!
 Verified review
15 hours ago
Fast delivery! I bought the largest cushion and its fab! I will need to buy another one!!
Report review
Answer by Big Bertha Original
14 hours ago
You can never have too many cushions! :) Thank you
 Verified review
Yesterday
Good product, good shipping, good communication. Very Poor delivery company service DPD
Report review
Answer by Big Bertha Original
Yesterday
Thank you and apologies on behalf of the courier, we hope you enjoy your Big Bertha
 Verified review
4 days ago
We love the size and the fact we can use them outside - and they are wipeable!
Report review
Answer by Big Bertha Original
4 days ago
Thank you ! XXL are so cool, we hope you enjoy them !
 Verified review
13 days ago
It was for my son and he loves it, his favourite place to sit now.
Report review
Answer by Big Bertha Original
11 days ago
Aww we are happy he loves it! Thank you very much for your review
 Verified review
21 days ago
Great beanbag chair for my son, awesome quality, can’t fault it!
Report review
Answer by Big Bertha Original
18 days ago
Thank you very much! We are sure he will enjoy it! :)
 Verified review
6 days ago
NAPPABLE AS F?#%!😍 Good for tiny staircases too!
Report review
Answer by Big Bertha Original
5 days ago
Oh yes! Thank you and Happy lounging!