12voltplanet.co.ukReviews

: 5,086ExcellentCertified

Details
Contact
Contact
12 Volt Planet LTD
Unit 22A, Monument Business Park, Warpsgrove Lane
OX44 7RW Chalgrove, Oxfordshire
United Kingdom
Trade register
Companies House 08239412
Authorised representative
Paul Ballard

Reviews for 12voltplanet.co.uk

4.93/5.00
Excellent
How is the rating calculated?

242 reviews in the last 12 months

95 %
3 %
1 %
1 %
1 star
0 %
5,086 total reviews

the most relevant positive review


5 months ago
Great quality and the pre sales advice over the phone was invaluable in getting the right parts for my van camper conversion. You are my go to place when doing 12v wiring be it Kit Car or Van Conversion. Not yet fitted the Sterling Battery to Battery and Mains Battery Chargers but I will be back in touch regarding ratings and safety margins when I know how much wire and terminals I need. Thanks.
Read moreShow all positive reviews

the most relevant critical review


5 months ago
Recently bought a victron IP22 20/3 which was dead on arrival. These things happen. Problem is, when I rang the service line to ask for a new unit on sending the old one back, the service guy was really blunt and said they would send it for repair and I'd get the repaired one back. So effectively I've paid new for repaired stock. Not good and not actually legal either. Will see what happens next.
Answer by 12voltplanet.co.uk
5 months ago
Thank you for your feedback and I'm sorry to hear about your faulty unit. We strive to ensure that every customer has a positive experience when shopping with us and clearly this has not happened in your case, so please accept my apologies. For higher value items we always ask that they are returned to us (using our free returns service) so that we can verify the fault and eliminate installation error as a cause of the problem. Under the terms of the warranty, we do reserve the right either to repair or replace, however, I can appreciate that for a brand new unit a repaired item would not be a satisfactory outcome for you. The reality is that in 99% of cases a repair is not economically viable and so a replacement unit would almost always be provided if the original is found to be faulty. I have spoken with my support team and can confirm that you will receive a replacement unit if yours is found to be faulty as a result of a manufacturing or component defect. I'd also like to take this opportunity to assure you that we very much value your custom and hope we can assist in the future. Best regards Paul Ballard - Director
Read moreShow all critical reviews

Read the most relevant positive or most relevant critical review

Positive
Critical
5 months ago
Great quality and the pre sales advice over the phone was invaluable in getting the right parts for my van camper conversion. You are my go to place when doing 12v wiring be it Kit Car or Van Conversion. Not yet fitted the Sterling Battery to Battery and Mains Battery Chargers but I will be back in touch regarding ratings and safety margins when I know how much wire and terminals I need. Thanks.
Read moreShow all positive reviews
5 months ago
Recently bought a victron IP22 20/3 which was dead on arrival. These things happen. Problem is, when I rang the service line to ask for a new unit on sending the old one back, the service guy was really blunt and said they would send it for repair and I'd get the repaired one back. So effectively I've paid new for repaired stock. Not good and not actually legal either. Will see what happens next.
Answer by 12voltplanet.co.uk
5 months ago
Thank you for your feedback and I'm sorry to hear about your faulty unit. We strive to ensure that every customer has a positive experience when shopping with us and clearly this has not happened in your case, so please accept my apologies. For higher value items we always ask that they are returned to us (using our free returns service) so that we can verify the fault and eliminate installation error as a cause of the problem. Under the terms of the warranty, we do reserve the right either to repair or replace, however, I can appreciate that for a brand new unit a repaired item would not be a satisfactory outcome for you. The reality is that in 99% of cases a repair is not economically viable and so a replacement unit would almost always be provided if the original is found to be faulty. I have spoken with my support team and can confirm that you will receive a replacement unit if yours is found to be faulty as a result of a manufacturing or component defect. I'd also like to take this opportunity to assure you that we very much value your custom and hope we can assist in the future. Best regards Paul Ballard - Director
Read moreShow all critical reviews

What other customers say about their experience with 12voltplanet.co.uk

Filter  Sort by Relevance 
3 days ago
Excellent service from goods to delivery packed well delivered on time every time. Emails answered with in half hour unlike so companies once again excellent service would recommend to anyone will definitely use for next project 10/10
 helpful 
 Verified review|
6 days ago
All good as usual but please take a hard look at your pick and pack process - way too much unnecessary single use plastic that can easily be eliminated at no risk to shipped content and saves money and the planet !
 helpful 
 Verified review|
Answer by 12voltplanet.co.uk
5 days ago
Hi. Thanks for your feedback. We take seriously our responsibility to minimise our enviromental impact so we're always looking at ways to reduce our packaging. Due to the nature of our business, we sell a lot of small parts (many of them very similar looking) so we do need to individually bag some items to label and clearly identify them for our customers. We receive many pre-packaged items from our suppliers so some of the packaging you see in our shipments will have originated futher up the supply chain and we are working with these suppliers to reduce or eliminate this where possible. 95% of the packaging material we use in-house is recyclable and we are seeking to improve on this in the future.
 helpful 
10 days ago
An absolute pleasure to deal with,this is the first time i've dealt with 12 Volt Planet & i will not hesitate to purchase from them again & recommended them to others,highly recommended!
 helpful 
 Verified review|
17 days ago
As promised I received an email letting me know an out of stock item had become available I placed my order and received my switches promptly Many thanks
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
Great service, added an item after order made and I think it was Craig who picked up my email and combined it with original order which saved on postage.
 helpful 
 Verified review|
19 days ago
First time using this company, very happy with the service. Products received are high quality. Will use you guys again and spread the word!
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
Very happy with everything that I have purchased from 12voltplanet. Delivery is generally good, but also not always within their control
 helpful 
 Verified review|
3 days ago
Everything i needed in stock, fast delivery and carefully packaged - my go to place for electrics now
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
Speedy delivery, well packaged, great communication and a great price. Thanks!
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
Excellent service start to finish with email updates and tracking. Spot on!
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
Great range of products. Fast, efficient service. On time delivery
 helpful 
 Verified review|
15 days ago
All went well from on line order to delivery, thanks
 helpful 
 Verified review|
24 days ago
The Part was perfect exact as in description.
 helpful 
 Verified review|
Yesterday
Will be using again
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
really good web site ordering was very easy and delivery fast. Would like the ability to add to an order once completed as I forgotten a few small bits and had to pay postage again. It would be helpful if the white sticky info tab attached to cable was around a single cable as that would prove useful identifying each cable and the black elec tape around each piece of cable was a pain to remove
 helpful 
 Verified review|
2 months ago
Excellent service yet again. Fast delivery, Top quality products and first class Customer service. Always happy to help and advise. Can't recommend these guys enough.
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
Product had separate facia and nut on back did not notice this on web page. Will still be able to use but would have been nice to have had better photo on add.
 helpful 
 Verified review|
1 month ago
Have had excellent experience with 12vP before and this latest was no exception. Found what I needed, ordered it and it arrived 36 hrs later.
 helpful 
 Verified review|
2 months ago
Item delivered promptly by a quality courier. I had a technical query which was answered quickly. I've used before and will use again.
 helpful 
 Verified review|
2 months ago
Items arrived well within the proposed delivery date, of top quality, were well packaged and labelled, first class.
 helpful 
 Verified review|