Wineandbarrels- Logo - reviews

Wineandbarrels 
Reviews:

90 reviews in the last 12 months427 total reviews  

Wineandbarrels- Logo - reviews

Wineandbarrels 
Reviews:

90 reviews in the last 12 months427 total reviews  

Review summary

Customers mostly report positive experiences with Wineandbarrels. Many customers are satisfied with the product's construction, value, and appearance, and some appreciate the promptness of delivery when it occurs. There are positive remarks about the professionalism and helpfulness of customer service representatives, as well as clear updates in some cases. Some users also find the assembly process straightforward. However, numerous reviews highlight issues such as delays, missed deliveries, and unclear communication regarding delivery timing and order status, with frustration expressed about lack of updates and cancelled orders due to items being out of stock. Several customers are disappointed by product build quality, sturdiness, or finish. Customer service is frequently criticized for poor communication, lack of responses, and unhelpful support. Additionally, some find the assembly instructions unclear or struggle with difficult fittings.

This text was automatically created by an AI system from user reviews.

Was this summary helpful?

Our mission is to enable digital trust. Find out how reviews work at Trusted Shops.

Reviews for wineandbarrels.co.uk

 Sort by  
Community member 
1 Reviews

Sceptical - but surprised!

I ordered the wine rack late in the day having been badly let down on a purchase from a different company. They said it would be with me by Christmas. I was sceptical. I learnt it was being dispatched from Denmark. I was very sceptical. It arrived Christmas Eve and I was delighted to discover was really good quality. The recipient the next day was very pleased! Perfect! Would happily order from this company again and recommend it to others. Don't be sceptical - they are great! Many thanks!
Community member 
1 Reviews

Nice rack

I bought a nice metal wine rack from them which is well made. The delivery was not so good, it was delivered to a neighbour with no note left for me. So I had to ask where it was, and then collect it from my neighbour.
Community member 
1 Reviews
Great customer experience, excellent communication, items well packaged and I am absolutely delighted with the quality product.
Community member 
1 Reviews

A good product requiring thought

A good product but one does 'build up muscles' hammering the parts together. One negative point, there is a quality control problem regarding a standard width of the groves in the wooden pieces, some slid into place, others required considerable hammering effort. In ten cases I had to modify groves to fit with a fine hand saw.
Community member 
1 Reviews

👌

New wine rack looks great now in position. I did think the thickness of the oak panels could have been thicker and more sturdy for the price I paid tho. Draws are sturdy and slide back n forth with ease. Overall I’m happy with the product.
Community member 
1 Reviews

Good communication, great item, very happy

Good communication, item arrived promptly. We had to contact customer services about an issue, they were quick to answer. The item itself is lovely, we are very happy with our purchase. Just one note is that the fridge comes with a European plug, not a UK one or an adapter, so you will need to buy one unless you have one to hand. I think the company is based in Europe, certainly not UK anyway.
Community member 
1 Reviews

Slightly damaged, but at least it’s hidden at the back

My expensive wine rack came in a box with no padding at all. One of the top corners is slightly lower than the others so it looks like the courier probably dropped it at some point. Luckily it is slotting in to a wide shelf so the back isn’t visible and I can’t be bothered with the hassle of returning it, but for a £220 wine rack … it little bubble wrap wouldn’t hurt.
Community member 
1 Reviews

Not a uk plug

Looks stunning but heads up not a uk plug on it
Community member 
2 Reviews
Really great to deal with, product exceeded expectations and was delivered with the time frame quoted.
Community member 
1 Reviews
Great product, great price
Community member 
1 Reviews
Great delivery and really pleased with the product. Only point to note is that you’ll need a level of skill to attach the backs if you order them. I bought pin nails and pre drilled. It could be made easier. Also the finish of the backs is rough cut (I got a decent splinter).
Answer by Wineandbarrels
Dear Damien, Thank you very much for your review. We're really happy to hear that both the delivery and the product itself have been pleasing. We also truly appreciate your feedback regarding the backs and their finish; this is valuable input that we’ll take into consideration as we work to improve the experience. Kind regards, Michelle - Customer Service Manager Wineandbarrels.com
Community member 
1 Reviews

Good craftsmanship

Easy to order. Prompt with replies when enquiring about your order. Good craftsmanship.
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
Real in person customer service and high quality product. Not better but be patient as the products travel in a very well organised way from Denmark
Community member 
1 Reviews
Your website quoted delivery 3-5 days...but in reality its 2 weeks+ which has caused me a problem after I placed the order. I contacted the delivery people, they took details but never returned my request to arrange for an earlier delivery or allowing me to collect from their depot....not great
Answer by Wineandbarrels
Dear Mark, Thank you for your review. We are sorry to hear about the delay you experienced. Our website normally states a delivery time to the UK of 5–7 business days, but as your order was delivered via our external delivery partner, it is important to note that we do not have full insight into their internal booking system. This means we cannot see their routes or shipment queues, which can sometimes result in longer delivery times. We also regret that you did not receive a response after contacting the carrier regarding an earlier delivery or depot collection. This is not the service level we wish for our customers, and it is not representative of their usual standards. In general, they are very professional, which is why we use them for some UK deliveries. We will make sure to communicate your experience to them internally. Should you have any further concerns, or if you would like to discuss the matter, please feel free to contact our customer service directly. Kind regards, Michelle - Customer Service Manager Wineandbarrels
Community member 
1 Reviews
The Leo is not as sturdy as I was hoping for. Ok once my builder had done some modifications but I must confess I would not recommend friends
Community member 
1 Reviews
Although our item was out of stock we were kept correctly informed as to when to expect delivery. Very efficient and the rack was as described.
Community member 
1 Reviews
Community member 
1 Reviews
Community member 
2 Reviews

Satisfied

Extremely high quality products which efficiently arrived from a thoroughly professional organisation