The Rug Shop UK- Logo - reviews

The Rug Shop UKReviews

: 2,154Excellent

4.54

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 19/03/2014
updated on: 07/07/2022
The Rug Shop UK is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At The Rug Shop UK, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more


certified since: 19/03/2014
updated on: 07/07/2022
The Rug Shop UK is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At The Rug Shop UK, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more

Reviews for The Rug Shop UK

456 verified reviews in the last 12 months

2,154 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


9 months ago
I had my eye on a particular rug for a long time. at another shop but it was rather expensive so I was putting off the purchase, waiting for a special offer but there never was any on this rug. Then I did an online search based on its description and to my surprise I found the exact same rug at the Rug Shop for an incredible price. I must admit I had not heard of this shop before so I checked Trustpilot and the reviews were great, so I ordered the rug. I even found a discount code on the shop website to take a bit more money off, making it an absolute bargain. The rug arrived a few days later, it’s absolutely beautiful and for a fantastic price. I was kept up to date by email throughout the order process up until delivery. I couldn’t be happier with my purchase and with the Rug Shop, and I will be back to buy more.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


1 month ago
If you want dangerously high blood pressure, this is the company for you. I was told my rug had been delivered on 25 May but due to a “technical issue” getting a Proof of Delivery from the courier, I was asked to confirm receipt. The rug hadn’t been delivered, which I suppose qualifies as a “technical issue”. I was given subsequent assurances about delivery. Somewhat akin to a unicorn, the rug remains much talked about and yet unseen. While the sales team member dealing with me has kept me updated, the whole process been shambolic. I received an email on Thursday 2 June saying that problems contacting the courier remain ongoing and promising to reissue the rug by this coming Tuesday if these problems continued. By some small miracle, part of the order was delivered later that day. I emailed the rug company to confirm this and to state that I did not want this marked at their end as a completed delivery. It may be due to the bank holiday but I didn’t get any reply, or for that matter the rest of my delivery. I will not be recommending the Rug Company to anyone as long as I live, except perhaps to my worst enemy.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for The Rug Shop UK

Filter 
 Sort by Relevance 
(4)
(30)
 Verified review
1 month ago
I had such a bad experience dealing with this company. I took delivery of a what should of been an indigo rug but what arrived was a blue rug that looked nothing like the colour that was advertised. I called the company and spoke to Darren, the same day it arrived. Unfortunately he would not arrange collection of the rug unless I paid £29.00 for sending it back! After taking advise from Trading Standards I contacted Darren again and explained that under distance selling & consumer contract laws consumers have the right to send back there order within 14 days for a full refund and without having to pay the delivery charge. It’s safe to say that this company dose not follow the distance selling and consumer contract laws. My husband had to return the rug back him self by taking it back to their ward house and I got my refund back.
Report review
Answer by The Rug Shop UK
1 month ago
Hi, please accept our sincere apologies for any inconvenience caused, but like already explained mentioned over call and email few times, after receiving the item, you change your mind and want to return it, unfortunately you need to bear the return postage as this is also mentioned in our delivery and Return section to keep our customers informed well in advance and this has been followed by all the retailers if you want to check, obviously after receiving the item if there'll be any fault, defect or incorrect item, the return will be free of cost and nothing will be charged from our customers, Kind regards The Rug Shop UK.
 Verified review
4 days ago
The rug was not at all like the picture, colours or pattern. Have had to call several times & I am still chasing up my refund of £98. Not a great start.
Report review
 Verified review
1 month ago
Fluffs are coming off rapidly and difficult to take them off … very annoying 2/3 bubbles came off and I only just bought it
Report review
Answer by The Rug Shop UK
1 month ago
Hi, we believe this issue has already been resolved by us, so please do let us know, if there's anything where we can help you with. Once again, please accept our sincere apologies for any inconvenience caused. Kind regards The Rug Shop UK.
 Verified review
14 days ago
My rug was damaged on arrival
Report review
Answer by The Rug Shop UK
9 days ago
Hi, please accept our sincere apologies for any inconvenience caused, we had sent you an email earlier and have asked her to send us the images of the damaged it, so we can investigate the issue and get it sorted. Hope to hear from you soon. Kind regards The Rug Shop UK.
 Verified review
1 month ago
If you want dangerously high blood pressure, this is the company for you. I was told my rug had been delivered on 25 May but due to a “technical issue” getting a Proof of Delivery from the courier, I was asked to confirm receipt. The rug hadn’t been delivered, which I suppose qualifies as a “technical issue”. I was given subsequent assurances about delivery. Somewhat akin to a unicorn, the rug remains much talked about and yet unseen. While the sales team member dealing with me has kept me updated, the whole process been shambolic. I received an email on Thursday 2 June saying that problems contacting the courier remain ongoing and promising to reissue the rug by this coming Tuesday if these problems continued. By some small miracle, part of the order was delivered later that day. I emailed the rug company to confirm this and to state that I did not want this marked at their end as a completed delivery. It may be due to the bank holiday but I didn’t get any reply, or for that matter the rest of my delivery. I will not be recommending the Rug Company to anyone as long as I live, except perhaps to my worst enemy.
Report review
Answer by The Rug Shop UK
1 month ago
Hi, sorry, but just to clarify, our Company name is The Rug Shop UK and not the Rug Company, so there must be some misunderstanding. Thanks The Rug Shop UK.
 Verified review
1 month ago
Rug quality is awful. Very expensive for quality. Rug was lumpy, even after being down on the floor for a long time. Never smoothed out. Customer services didn’t even reply to my email.
Report review
Answer by The Rug Shop UK
1 month ago
Hi, sorry for any inconvenience caused, but we have just checked our record and this issue has already been resolved, is there anything where we can help you or provide more information. Thanks The Rug Shop UK.
 Verified review
2 months ago
never arrived supposedly lost in transit although the account never got any further than processing
Report review
Answer by The Rug Shop UK
2 months ago
Hi, sorry to hear that, but this was happened by the 3rd party courier company and immediately we informed you about it and refund the full amount back to you with a closed status. Once again, please accept our sincere apologies for any inconvenience caused. Thanks The Rug Shop UK.
 Verified review
2 months ago
Ordered rug mid April not received yet and chased up by email but no reply
Report review
Answer by The Rug Shop UK
2 months ago
Hi, our sincere apologies for any inconvenience caused, we can confirm that your order was already been delivered last week and we kept you informed with all this information and the tracking details, can you please confirm, have you still not received it.?
 Verified review
2 months ago
Printed pattern looks nothing like original
Report review
Answer by The Rug Shop UK
2 months ago
Hi, sorry to hear that you are not satisfied with your purchase, can we please request you to send us an email with the image of the item that you have received and we'll get this sorted for you. Once again, our sincere apologies for any inconvenience caused. Thanks The Rug Shop UK.
 Verified review
2 months ago
I am still waiting for my rug.
Report review
Answer by The Rug Shop UK
2 months ago
Hi, sorry for any inconvenience caused, seems like some confusion, your order was already dispatched and showing delivered, tracking number is UQ0922115. We had sent you an email also with the tracking details.
 Verified review
1 month ago
Report review
Answer by The Rug Shop UK
1 month ago
Hi, sorry to hear that, can you tell us the issue with your order, so we can look into it and get this sorted. Thanks The Rug Shop UK.
 Verified review
3 months ago
I had been looking for this specific rug online and this was the best price I could find. It was a good £20 less than other retailers. I selected it and paid only to receive an email saying the rug was out of stock. However it was still appearing online as “in stock” for a few days afterwards which makes me wonder if the price was incorrect. Poor customer service. The email suggested they could recommend similar rugs which I asked them to do, no recommendation received just an email saying my refund would be processed in due course. Took my business elsewhere.
Report review
Answer by The Rug Shop UK
3 months ago
Hi, please accept our sincere apologies, we have looked in your case and can confirm the stock level was showing out of stock at the time you placed this order and this is the case with all our items, so the buyers are aware well in advance, we have sent you the alternative links as well upon your request, please check your spam folder once, you then asked for a refund which was issued from our end within 24 hours. Kind regards The Rug Shop UK.
 Verified review
3 months ago
Report review
Answer by The Rug Shop UK
3 months ago
Hi, can we please request you to tell us the reason for giving 1 star review as no comments are mentioned, so it could be you have selected 1 star by mistake, as we have gone through your order details and everything went smooth and order was delivered on time as well, so fill us with more details, so we can work on this. Kind Regards The Rug Shop UK
 Verified review
3 months ago
Report review
Answer by The Rug Shop UK
3 months ago
Hi, can we please request you to tell us the reason for giving 1 star review as no comments are mentioned, so it could be you have selected 1 star by mistake, as we have gone through your order details and everything went smooth and order was delivered on time as well, so fill us with more details, so we can work on this. Kind Regards The Rug Shop UK.
 Verified review
3 months ago
The award for “The slowest delivery in the world” goes to……. 19 days from placing my order to receiving my rug, unacceptable in this day and age!! Avoid this company, ( unless you wish to try and beat the above record?)
Report review
Answer by The Rug Shop UK
3 months ago
Hi Susan, sorry to hear that, but seeing your review is a bit shocking to us as we kept you informed with all the delays due to the third party courier service and even gave you the option to cancel and issue the refund on which you denied and wanted to continue with your order, we also share the tracking details with you, so you can get the current update and status of your order, but we are still very apologetic for any inconvenience caused to you, but just to confirm that was 1 rare case of this otherwise all are items are getting delivered on time with proper tracking details, etc. Kind regards The Rug Shop UK
 Verified review
7 months ago
Unfortunately cannot comment on this item as I have continuously chased and have still not received my rug. Communication from this merchant is poor. Received shipping notification but item was never sent to the courier, have made numerous calls between the courier and this company to find out what is going on; each time the issue lands with this company. Spend your money elsewhere, this company don’t deserve your hard earned cash.
Report review
Answer by The Rug Shop UK
7 months ago
Hi, we are really sorry for the delay or any inconvenience caused, we have already spoken to the courier company about this and as mentioned in previous email, your order is already under process for delivery by mid/end this week. We'll share the tracking details with you shortly. Thanks The Rug Shop UK.
 Verified review
1 year ago
Although delivery was good, the same could not be said for the goods and customer services. The carpet was advertised as shag pile but the quality of the carpet was very poor and nothing like expected,very thin and not sitting flat,as for cutomer services that was a real let down, although advertised as being able to return for a
Report review
Answer by The Rug Shop UK
1 year ago
Hi, we are sorry for any inconvenience caused, like mentioned earlier in our previous email, this item is from our one of the most popular supplier Oriental Weaver plus we are selling this item approx. 2-3 pieces and got no such quality issue earlier, but still on the basis of our conversation which we had on 28/06, we gave you all the possible options to get it resolved. Thanks The Rug Shop UK
 Verified review
6 months ago
Seller sold product based on misleading information that the product was in stock and ready to ship. 4 weeks later I have received no clarity on when I will receive goods. They took my money at point of sale. Poor comms, no updates. Constant chasing, ended up requesting refund through PayPal. Awful customer service
Report review
Answer by The Rug Shop UK
6 months ago
Hi Neil, our sincere apologies for any inconvenience caused, but like mentioned earlier in our previous email, you missed to check the in stock date on the product page which is clearly mentioned with red, but we kept you informed on all the occasions and situation and the moment you asked for a refund, a full amount was refunded back to your account, still we are sorry for any inconvenience or disappointment caused. Kind regards The Rug Shop UK.
 Verified review
11 months ago 
Prompt delivery. Wrong rug supplied. Absolutely abysmal customer service to resolve this issue. Promised phone calls never materialized. Had to spend 4hrS attempting to have the wrong item collected. Still unresolved. Still waiting to receive refund. Not a reliable company
Report review
 Verified review
7 months ago
I cancelled 2 lodden rugs as it would take 16weeks to make, but am still getting charged for something which I did not receive. I was assured that the refund would be done to klarna 3weeks ago. I am getting klarna contact me to pay for something I have not received.
Report review
Answer by The Rug Shop UK
7 months ago
Hi Irfa, you placed this order in November and once we received the order, we immediately informed you with all the info. and also when the date was extended, we kept you informed, then few days back you asked to cancel and wanted a refund, so a full refund was issued, still please accept our sincere apologies for all the disappointment caused. Kind regards The Rug Shop UK