lampandlight.co.uk- Logo - reviews

lampandlight.co.ukReviews

: 7,269Excellent

4.61

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 10/12/2013
updated on: 07/08/2022
lampandlight.co.uk is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At lampandlight.co.uk, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more


certified since: 10/12/2013
updated on: 07/08/2022
lampandlight.co.uk is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At lampandlight.co.uk, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more

Reviews for lampandlight.co.uk

2,784 verified reviews in the last 12 months

7,269 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


7 months ago
I was looking 2 x mother and child lights for my sunroom and found Lamp and Light site on the net. 75% reviews were 5 star but a number were very poor and on the face of things very disconcerting. However as I read through them I was amazed at how petty most were, ‘ I didn’t know they were not an English based company’, ‘my package was damaged in transit’, ‘I had difficulty fitting the electrical adapter’ etc. I was astounded by how childish these reviews were. Now don’t get me wrong, bad service and/or product will get me on top of my soap box shouting it to everyone. But then again credit where credit is due. I ordered my 2 lamps and had them within 3 days. They arrived in excellent condition and I had them erected in about 10 minutes each. No real issues for anyone with more than 2 brain cells. The light and effect they give is absolutely excellent. My bonus was I got them in their sale. I am very satisfied and would have no issues ordering from them again, or recommending them to family and friends.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


7 months ago
We received a text that our order was left "in a safe place with a card" describing where to find it. However, when we returned home, there was no package, nor card left through our mail slot. We live on a pedestrian lane with no stoop, steps or yard. There's no sidewalk. It's just the street and our door. If a package was left in front of our door, that's not safe at all. Anyone could pick it up and take it. There was no card or message saying where the package had been left. Only a day later did someone on the street come to our door and say they noticed our package had been sitting outside unattended and they took it to their house for safe keeping. This isn't acceptable at all. The base of the lamp is scuffed, the globe is dirty and has glass bubbles in it. It's too expensive for a delicate product like that to be in that condition, left unattended, and no communication as to where it is. Please give us an explanation of what we can do to get a better quality product and how to rectify our experience with this order. My best-
Report review

Show all critical reviews

Reviews for lampandlight.co.uk

Filter 
Sort by Latest first 
(99)
(110)
 Verified review
11 days ago
Ordered on the 21st July, still not received, no tracking number received, emailed twice and no reply
Report review
Answer by lampandlight.co.uk
7 days ago
Dear Mat, Thank you for your review. Unfortunately we received no emails from you, just your phone call received on the 29th and we can see that customer services has resolved and resent your order for you. If there is anything further we can do for you, please let us know. Kind regards The Lamp and Light Team
 Verified review
13 days ago
Report review
Answer by lampandlight.co.uk
13 days ago
Dear Nik, Thank you for your review. We don't have any written feedback from you however. We can see that you contacted customer service who resolved your issue for you. Kind regards, The Lamp and Light Team
 Verified review
14 days ago
Item damaged on arrival, requested a return and received half of the necessary information to complete the return. I have emailed twice over a 2 week period asking for all the information and haven’t had a reply.
Report review
Answer by lampandlight.co.uk
14 days ago
Dear James, Thanks for your review. Unfortunately we have not received any of your emails. Would you kind check that you are not emailing our 'noreply' email and send your email to info@lampandlight.co.uk and from there we can resolve this for you. Kind regards, The Lamp and Light Team
 Verified review
17 days ago
Went through the online buying process with a delivery date and timescale in mind. As soon as I clicked 'Pay', got a message apologising and saying that things would take a lot longer to deliver. If I'd known that, I would have bought elsewhere as my project is waiting on the lights before I can plaster / paint etc. Seem dishonest. Don't tell me it'll be with me in a week, take my money and then say 'oops -we meant a month'. Still not got them...
Report review
 Verified review
20 days ago
Ordered 3 lamps and 2 were broken
Report review
 Verified review
22 days ago
The lamp is lovely, but arrive with a European plug. Not what you’d expect from a UK website
Report review
 Verified review
22 days ago
Item I purchase looks secondhand and does not fit together.
Report review
 Verified review
22 days ago
Purchased brass spot lights as all the door masonary is brass. Would have preferred something a bit more solid but i am sure they will be fine
Report review
 Verified review
23 days ago
Nothing
Report review
 Verified review
23 days ago
Order still not arrived, no reply to emails, website said 3 day delivery, 10 days ago
Report review
 Verified review
1 month ago
I am very disapointed as the lamp was a gift and I didn't know it had a weird two pin plug on it?
Report review
 Verified review
1 month ago
Faulty sensor. Sent 2 emails attaching videos. No reply
Report review
 Verified review
1 month ago
Outside lights were really good quality but I had to wait nearly 2 weeks for my order. Very poor courier service they need to change who sends their goods.
Report review
 Verified review
1 month ago
When the light was fitted the installer discovered a crack in the metal frame.
Report review
 Verified review
1 month ago
I’m awaiting a response as all my lights arrived smashed fragile stickers would help with this. Also I was told it would be dealt with I’ve emailed photos of damage still no response. I’m hoping I hear something shortly as the lights are lovely but need replacing whilst I understand they need to find out how this has happened I still need the lights I paid for.
Report review
 Verified review
2 months ago
The lamp is good and, once together, works well. But I had to adapt the lamp to get it to go together. By 'adapt' I mean remove some parts which appear to be there to stop the wire rubbing. I have subsequently decided that these pieces are probably only meant as packing pieces but one of them is substantial and fitted in the end of the leg with the cable in. Without removing this the lamp would not go together. The annoying thing is that there is nothing in the instructions about packing pieces. There is also a worrying rubberised joint (I think) sticking out of the switch housing on the lamp. I have contacted customer services about this and got no response. Shame because it's a good lamp.
Report review
 Verified review
2 months ago 
Difficult buying process. Website seemed to want a more continental address format. Contacted the firm and said it'll be OK. Went to pay and my usual credit card I use for online payments was rejected. Contacted the firm who said to try another card or use PayPal. Fortunately I had another credit card and purchase went through. Sometime later I received an invoice so then wasn't sure if the payment had been made although I could see it had when I checked my bank account. No problems with delivery or notifications of it. The product itself was quite fiddly to put together - minimal instructions - I have done several similar ones in the past but I'm older than I was then! The final product ('mother and child' floorlamp) is ok but the main LED light doesn't light the room as much as earlier versions with a halogen bulb, so hope to compensate it will use less electricity and will last as long as me as you cannot replace the LED fitting!
Report review
Answer by lampandlight.co.uk
2 months ago
Goedemorgen, bedankt voor je beoordeling via Trusted Shops. Je hebt een beoordeling achtergelaten met 3 sterren . Zou je indien gewenst contact met ons op willen nemen? Dan kijken we natuurlijk graag met je mee! Met sfeervolle groet, Serena - Team lampenlicht.
 Verified review
2 months ago
The sensor doesn't work when walking up driveway to the front door. I have to wave in front of sensor to make light come on. The sensor will only come on when either you wave infront of it or when walking to the side of the light. Which is very strange.
Report review
Answer by lampandlight.co.uk
2 months ago
Dear Sajeda, We are very sorry to hear this, this sounds like a fault with the item. If you would kindly send us a video of the fault to info@lampandlight.co.uk and from there we can arrange a solution for you. Kind regards, The Lamp and Light Team
 Verified review
3 months ago
You need to discontinue these lights because they fail almost as soon as the guarantee has run out and you can’t change the bunks rendering the whole light completely useless so it has to be disconnected and thrown away. Hardly good for the environment and a very expensive purchase for the customer. I have had to replace two of these now, annoying if you bought them all to match.
Report review
Answer by lampandlight.co.uk
3 months ago
Dear Jane, Thank you for your review. We are sorry to hear that your lamp is failed. Please note however that the items description does state that these are non replaceable bulb units and that they are built to last for 30,000 burn hours. Kind regards, The Lamp and Light Team
 Verified review
3 months ago
Report review