SOLETRADER- Logo - reviews

SOLETRADERReviews

: 20,798Excellent

4.73

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 28/01/2016
updated on: 29/06/2022
SOLETRADER is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At SOLETRADER, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more


certified since: 28/01/2016
updated on: 29/06/2022
SOLETRADER is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At SOLETRADER, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more

Reviews for SOLETRADER

1,323 verified reviews in the last 12 months

20,798 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


7 months ago
The Manager in the Croydon North End Branch (sorry I didn't get his name) has transformed this shop into something special. I have a problem with one of my feet which makes shopping for shoes hard work. I've been trying for weeks to find something that works and I was in his shop for less than 10 minuets before he was able to help me with probably the most comfortable shoe I've had in 15 years. Thank you.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


7 months ago
So still waiting to hear back from soletrader and DPD, which I think had made it impossible for me to get my partner her present for Xmas. Ordered pair of £150 Dr Martens and was in when delivery was supposed to be, the delivery was late, which is expected at this time of year, I had to go back to work but I then receive an email from DPD to say that's they have delivered it... To my front door, with no one in, they didn't put it in the bin, or around the side or try a neighbour as I have asked my neighbours if they have the parcel and they do not. I contacted soletrader and trusted shops and they've said it will take some time, however I don't have time, as now I'm forced to either rebuy the shoes or go elsewhere to get them, which I very much doubt I'll get before Xmas? I know it's not soletrader, it's DPD but I mean, in what logic do you leave £150 shoes on a front door, I have no front garden, I live on a busy road with 3 schools, doctors surgery and what not. It's super busy. Why not just put in bin. Now I feel my order has been nabbed from someone somewhere. Just so infuriating.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for SOLETRADER

Filter 
 Sort by Relevance 
(90)
(42)
 Verified review
14 days ago
Good choice, easy to navigate, paid for next day delivery but it came the day later, customer services sorted it out immediately.
Report review
 Verified review
5 days ago
Sent damaged item, returned for an exchange. Shoes then refunded instead of exchanged, 13 days after original purchase. Customer service email thread not kept current so had to explain myself to multiple people. So essentially I just paid postage, waited two weeks and achieved nothing. Nice one
Report review
Answer by SOLETRADER
5 days ago
Hello, thank you for your review. We are very sorry that the item you received was damaged, however we can see that our Customer Service team did provide you with a free return. Unfortunately, we did not have the size available to be able to replace for you so a full refund was issued, which our team did explain. We are sorry for the disappointment caused. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
7 days ago
Ordered online and payment for the shoes and postage .. r be email confirming the order. Shoes never arrived. Check bank to see payment refunded. No word from sole trader. Not heard a word since. Terrible customer service
Report review
Answer by SOLETRADER
5 days ago
Hello, thank you for your review. Unfortunately, we had to cancel the order and issue a refund as we did not have the stock available. Maybe the email sent to inform you of this went into your spam folder? We are very sorry for the disappointment caused. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
5 days ago
The sliders were completely odd in terms of style. Correct size but different materials and style
Report review
 Verified review
13 days ago
Waiting for confirmation no confirmation since I ordered it will arrive in the store
Report review
Answer by SOLETRADER
9 days ago
Hello, thank you for your review. We can confirm that the order is with the store and ready for collection. Maybe the email has gone into your spam folder. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
7 days ago
Order cancelled,
Report review
 Verified review
1 month ago
The staff in the Watford Store were very friendly and particularly helpful
Report review
 Verified review
2 months ago
My order was first, it was easy to shot at and the quality is good
Report review
 Verified review
1 month ago
Report review
 Verified review
1 month ago
Was sent wrong size shoes 11 fitted like a 10 Needless to say shoes came from China which is OK but previous experience indicates there are differnt levels of standard in China and the two(2) pairs which I received were of the poorer quality buyer beware of the company
Report review
 Verified review
2 months ago
I have a bitter experience shopping with you online. My orders was cancelled without cause and emailed your customer service but yet to reply me since. A lot need to be done regarding your service.
Report review
Answer by SOLETRADER
1 month ago
Hello, thank you for your review. Unfortunately, the orders placed failed our payment protection checks. These checks are carried out for the protection of the payment card being used. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
1 month ago
Ask them to answer my enquiry please . My returned trainers have disappeared . If they’ve lost them I need to know . They were a present for my son needed exchange and heard nothing since !!
Report review
 Verified review
3 months ago
Report review
 Verified review
3 months ago
Report review
 Verified review
3 months ago
Report review
 Verified review
3 months ago
Report review
 Verified review
3 months ago
Report review
 Verified review
3 months ago
Ordered a pair of trainers for my son. A completely different pair arrived. Obviously already worn and in a bashed up box.
Report review
Answer by SOLETRADER
3 months ago
Hello, thank you for your review. We are very sorry to hear that you have received the wrong item. Please contact our Customer Service team and they will be able to help you. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
3 months ago
Had to return but not received full refund including full amount of delivery costs.
Report review
Answer by SOLETRADER
3 months ago
Hello, thank you for your review. We can see that a full refund was issued, including the express delivery cost, even though the correct size was sent out to you. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
4 months ago
I'm so glad SOLE|TRADER caters to us here as well in Southern Africa, unlike BOSS(Arrogant). They were very quick to send the product too, within 24hrs it was here in SA. When I received the product it was in the exact condition as in the pics, no funny business on in, authentic, well fitting & correct size. Thank you SOLE|TRADER! You're my new home.
Report review
Answer by SOLETRADER
4 months ago
Hello, thank you leaving us a great review! We are very pleased to hear that you are happy with your order and with the service we provide. Kind regards. SOLETRADER