SOLETRADER- Logo - reviews

SOLETRADERReviews

: 20,800Excellent

4.73

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 28/01/2016
updated on: 30/06/2022
SOLETRADER is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At SOLETRADER, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more


certified since: 28/01/2016
updated on: 30/06/2022
SOLETRADER is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At SOLETRADER, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more

Reviews for SOLETRADER

1,321 verified reviews in the last 12 months

20,800 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


7 months ago
The Manager in the Croydon North End Branch (sorry I didn't get his name) has transformed this shop into something special. I have a problem with one of my feet which makes shopping for shoes hard work. I've been trying for weeks to find something that works and I was in his shop for less than 10 minuets before he was able to help me with probably the most comfortable shoe I've had in 15 years. Thank you.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


7 months ago
So still waiting to hear back from soletrader and DPD, which I think had made it impossible for me to get my partner her present for Xmas. Ordered pair of £150 Dr Martens and was in when delivery was supposed to be, the delivery was late, which is expected at this time of year, I had to go back to work but I then receive an email from DPD to say that's they have delivered it... To my front door, with no one in, they didn't put it in the bin, or around the side or try a neighbour as I have asked my neighbours if they have the parcel and they do not. I contacted soletrader and trusted shops and they've said it will take some time, however I don't have time, as now I'm forced to either rebuy the shoes or go elsewhere to get them, which I very much doubt I'll get before Xmas? I know it's not soletrader, it's DPD but I mean, in what logic do you leave £150 shoes on a front door, I have no front garden, I live on a busy road with 3 schools, doctors surgery and what not. It's super busy. Why not just put in bin. Now I feel my order has been nabbed from someone somewhere. Just so infuriating.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for SOLETRADER

Filter 
 Sort by Relevance 
(1150)
(90)
(19)
(42)
 Verified review
8 days ago
Report review
 Verified review
9 days ago
Report review
 Verified review
10 days ago
Report review
 Verified review
11 days ago
Report review
 Verified review
12 days ago
Report review
 Verified review
15 days ago
Report review
 Verified review
17 days ago
Report review
 Verified review
18 days ago
Report review
 Verified review
20 days ago
Report review
 Verified review
22 days ago
Report review
 Verified review
1 month ago
Report review
 Verified review
1 month ago
Report review
 Verified review
6 days ago
Sent damaged item, returned for an exchange. Shoes then refunded instead of exchanged, 13 days after original purchase. Customer service email thread not kept current so had to explain myself to multiple people. So essentially I just paid postage, waited two weeks and achieved nothing. Nice one
Report review
Answer by SOLETRADER
6 days ago
Hello, thank you for your review. We are very sorry that the item you received was damaged, however we can see that our Customer Service team did provide you with a free return. Unfortunately, we did not have the size available to be able to replace for you so a full refund was issued, which our team did explain. We are sorry for the disappointment caused. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
8 days ago
Ordered online and payment for the shoes and postage .. r be email confirming the order. Shoes never arrived. Check bank to see payment refunded. No word from sole trader. Not heard a word since. Terrible customer service
Report review
Answer by SOLETRADER
6 days ago
Hello, thank you for your review. Unfortunately, we had to cancel the order and issue a refund as we did not have the stock available. Maybe the email sent to inform you of this went into your spam folder? We are very sorry for the disappointment caused. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
6 days ago
The sliders were completely odd in terms of style. Correct size but different materials and style
Report review
 Verified review
14 days ago
Waiting for confirmation no confirmation since I ordered it will arrive in the store
Report review
Answer by SOLETRADER
10 days ago
Hello, thank you for your review. We can confirm that the order is with the store and ready for collection. Maybe the email has gone into your spam folder. Kind regards. SOLETRADER
 Verified review
8 days ago
Order cancelled,
Report review
 Verified review
1 month ago
Clear and easy to use website. Good selection of crocs - which were needed urgently to take on holiday. Delivered when they said they would. Very happy customer.
Report review
 Verified review
2 months ago
Very helpful staff helping my son select shoes for an upcoming event. Lots of advice on colour and shoe type. My son selected numerous different pairs to try and the guy who was serving us was happy to help. No pushy sales and made my son feel at ease (my son has autism so can struggle in this kind of environment) I will definitely be back
Report review
 Verified review
1 month ago 
Have waited for three months to hear that these sandals were back in stock from Dr Martens. Suddenly remembered I’d ordered DMs from Sole Trader some time ago so checked the website and there were the sandals!! Ordered immediately on Sunday and they arrived on Wednesday via courier. Lovely, comfy sandals. Thank you Sole Trader!
Report review