evotech-performance.com- Logo - reviews

evotech-performance.comReviews

: 13,354Excellent

4.87

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 23/02/2015
updated on: 12/08/2022
evotech-performance.com is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At evotech-performance.com, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more


certified since: 23/02/2015
updated on: 12/08/2022
evotech-performance.com is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At evotech-performance.com, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more

Reviews for evotech-performance.com

860 verified reviews in the last 12 months

13,354 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


4 months ago
After re-building the brakes on the wife's bike two days before a holiday then her riding over to donnington for a training day we found the lever was too far from the bar for her to reach it (with the previous rubbish brakes she could just reach) so we needed an urgent solution. Called evotch about their cranked levers (closer to the bar) and explained the situation. This was at about 2:30 in the afternoon. The team pulled all the stops out and within minutes swung into action sorting out special couriers and delivery which meant that the holiday would be able to go ahead. The levers arrived at 9AM the next morning and fitted in minutes. Also mightily impressed with the quality (far better than the standard levers). The wife was well happy with both the improved reach and feel in the lever on the 10 day trip to france. Thanks folks for saving the day.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


10 months ago
Still waiting for the item
Report review

Show all critical reviews

Reviews for evotech-performance.com

Filter 
 Sort by Relevance 
(40)
(12)
 Verified review
5 days ago
Instructions were poorly written and did not include critical information but parts are made with quality
Report review
 Verified review
1 month ago
Would be great if it is possible to claim the VAT as I need to pay VAT again once the goods enter Sweden.
Report review
 Verified review
12 days ago
shorty is not enough, I like it shorter..
Report review
 Verified review
1 month ago
Report review
 Verified review
18 days ago
Bought 2 items from Evotech Performance for my 2020 BMW R1250 RS. 1 radiator guard and 1 set of Brake and Clutch level Protector Kit. The radiator guard fitted fine. The Brake and Clutch level Protector Kit did not fit at all. Double checked the website and could no longer find the listing too. I email EP and they did not know why the product did not fit and I had to take photos and email EP again. However EP had refunded me for the parts that I could not use (this was a hassle free decision from EP and was prompt) I am surprised that EP was not able to quickly identify from the order and their Part No and to inform the buyer that the parts listed was not for their specific bike. EP will do better to validate their listings.
Report review
Answer by evotech-performance.com
11 days ago
Hi there, we're sorry to hear you were disappointed with your experience, but we're pleased to hear that a resolution was found quickly for you. We really appreciate the feedback - we'll be sure to pass this back on to the product team.
 Verified review
1 month ago
Items were delivered quickly. Components are top quality as experienced before. Packaging was good. My only criticism would be that the instructions being online are not exactly convenient when working in the garage, a couple of sheets of A4 would be vastly better.
Report review
 Verified review
1 month ago
I really recommand, the handlebar end really decrease vibration and you can feel that specialy after 5000 RPM
Report review
 Verified review
2 months ago
Report review
 Verified review
2 months ago
Report review
 Verified review
1 month ago 
1. The bike shown in the mounting instruction is the Trident 660, not the Tiger Sport 660. The Tiger has a different handle-bar mounting (frontside wider than side to the driver), therefore a mounting as depicted is not possible, you have to mount it in the front position. To gain a sufficent position of the TomTom, you have to turn the middle part of the holder or the complete holder by 180 degrees, otherwise it rises too high and obstructs the view of the instruments. Even if it's mounted this way, you have to look rather downwards to look at your nav because it's located too near to the driver. Not the ideal position. 2. The bracket of the TomTom is mounted fix, you cannot remove it. Not really good looking. 3. There are no informations about the torque you have to use for the screws (26Nm?) and the order in which you have to tighten the screws (first front, then back?) of the handle-bar holder. It seems to be not unimportant, because at the backside there is a small air gap between the handlebar holder and the fork bridge. If you tighten the screw too firmly, it may result a crack in the handlebar holder. 3. The finish of the holder is good, but the making of it is not rocket-technology. In relation to the above mentioned issues, it's really too expensive. I'd would not buy again and replaced it by a solution with standard ram-mount-parts.
Report review
Answer by evotech-performance.com
1 month ago
Hi there, thanks for taking the time to leave us a review. We're sorry to hear you were unhappy with your EP accessory - we have passed your feedback on to the team. If you would like to return your accessory for a refund, you can do so in-line with our refund policy on our website here: https://evotech-performance.com/pages/terms-conditions Thanks, EP Team
 Verified review
2 months ago
Der Navihalter ist relativ schwer. Zudem ragt das TomTom durch den nötigen Adapter relativ weit nach vorne. Das ist echt gewöhnungsbedürftig. Ich glaube ein zweites Mal würde ich den nicht kaufen.
Report review
Answer by evotech-performance.com
2 months ago
Hi there, thanks for taking the time to leave us a review. We are interested to hear all feedback on our products, as it helps us to develop our future ranges. So if you have any specific feedback on this EP accessory, please feel free to contact our product team directly at sales@evotech-performance.com Thanks, EP Team
 Verified review
2 months ago
Report review
 Verified review
3 months ago
Love the design, doesn’t seem to join to the top perfectly. Solid but not amazing. Purchased the chain guard swing arm cover for my trident 660, the part looks great and fits well, however where it meets with the original plastic at the top it doesn’t seem to line up nicely and has no clip to make it solid. Overall great product.
Report review
 Verified review
3 months ago
Great products. Just wish the prices were a bit lower & they had more stock
Report review
 Verified review
3 months ago
Report review
 Verified review
3 months ago
not quite as good as i expected. worse thing is the absense of any instructions, which means downloading some from interweb, and these are pictorial with no wording whatsoever, and confusing. some parts included with no mention of what they are for. all fitted OK now with some adapting on my part.
Report review
Answer by evotech-performance.com
3 months ago
Hi there, thanks for taking the time to leave us a review. All our fitting instructions are available to download from the relevant product page on our website and depending on which product you have purchased, we also have a limited number of 'how to' videos available to watch on our YouTube channel, which may offer some guidance. In addition, we are working on some more basic fitting videos, which we hope to have available for selected models on our website soon. In the meantime, if you are having any issues with fitting, please don't hesitate to contact us directly using the details on our website - our product team will be happy to help!
 Verified review
4 months ago
It is a little difficult to remove the parts from the genuine lever. I think I couldn't have done it without the manual. In addition, the R of the lever is a little small, so I think it's a little harder to fit in your hand than the genuine lever.
Report review
 Verified review
4 months ago
Great quality products. Just wish they had better stock levels. They missed out on circa £400 worth of bits I wanted, but were not available
Report review
 Verified review
4 months ago
Great quality products.
Report review
 Verified review
6 months ago
Very well made and finally looks good on the bike, just what I wanted. The most eco-friendly and recyclable packaging I have ever seen, very impressive. The instructions lack in detail and took a while to work out what they meant. Made a school boy error and forgot to label each indicator and its respective wiring under the saddle which made the job a bit more complicated than it should have been. Top tip, don't do that! The plastic cover that sits under the tail tidy didn't fit as well as I thought it should leaving a small gap which was disappointing, without that would have given it 5 stars.
Report review