uk.defacto.comReviews

: 375Good

3.61

Reviews for uk.defacto.com

373 verified reviews in the last 12 months

375 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


6 months ago
I have ordered from this company several times recently, and apart from one small hitch, which was very quickly dealt with I can find no fault with service, and delivery is very fast. The clothes are such as can be worn by all ages (with careful selection) - and I am 85 years old. Everything so far d fits perfectly, the sweaters are very warm and comfortable but not bulky. Prices are not cheap, but not expensive, and I wish I had found this company sooner. they will be my first choice whenever I need anything new. No photos I'm afraid, I haven't learned to upload yet !! Take my word for it.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


8 months ago
I had an issue where my order had not been dispatched for several weeks. I sent numerous request to customer service for them to let me know what was going on and if my order would be dispatched but i never got a reply. I eventually got my order delivered around 3 weeks from the date of the order being placed. Customer service never contacted me at any point during this time. The items that i received were what i expected and good quality but unfortunately due to there appearing to be no customer service i will not be ordering from Defacto - not worth the worry or the risk. If they had a customer service that responded to my requests for help then i would use them again.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for uk.defacto.com

Filter 
 Sort by Relevance 
 Verified review
19 days ago
the sizing of the clothes is not really reliable-there are big differences between the model of clothes that are sized the same. I am a size 8-some clothes come too big, others are on the tight side.
Report review
Answer by uk.defacto.com
18 days ago
Greetings. We are sorry to hear that your shopping experience with us didn't go through as expected. We provide size charts for all our products, however there might be slight differences regarding to product's cut style, such as: slim fit, oversize, regular fit etc. but however, you can always return your order for free of charge within 30 days of purchase. Please follow the steps from the link below to start your return progress if you wish. https://uk.defacto.com/pages/returns-faq With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
14 days ago 
This is my second order from this company and I have had no troubles at all. The items are great too. Delivered on time as well. I will definitely be ordering again.
Report review
Answer by uk.defacto.com
14 days ago
Greetings. Thank you for taking the time to share your thoughts with us. We really appreciate your feedback. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
10 days ago
Excellent shop, clothes fitted perfectly, really good quality clothes and the delivery was quick too.
Report review
Answer by uk.defacto.com
9 days ago
Hey there. We are happy to hear that your shopping experience with us went really joyful! Thanks for your feedback. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
9 days ago 
Great range of clothing at excellent prices Fast delivery & easy returns
Report review
Answer by uk.defacto.com
9 days ago
Hey there. Thank you for this amazing review. We are delightful to hear your shopping experience with us went really pleasant. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
19 days ago
No issues with item, dispatch was quick. Would buy again :)
Report review
Answer by uk.defacto.com
18 days ago
Thank you for your nice comment. We appreciate your feedback. DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
10 days ago
I am 31 waist and 34 length. Trousers fitted perfectly .
Report review
Answer by uk.defacto.com
9 days ago
Hey there. We are happy to hear that your shopping experience with us went really joyful! Thanks for your feedback. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
Prompt service but far too much packaging
Report review
Answer by uk.defacto.com
9 days ago
Greetings. Thank you for taking the time to share your feedback with us. We do our best to deliver your package safe and sound! However, we will be considering your comment for our future orders! With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
12 days ago
Report review
Answer by uk.defacto.com
12 days ago
Greetings. Thank you for taking the time answer our survey. We really appreciate your feedback. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Under review
10 days ago 
Crap, only hard for the order delivered. 2 items still outstanding.
Report review
 Verified review
2 months ago
The dress I bought was lovely, apart from the frill on the bottom which soon came off, but I ordered two for size therefore need to return one, & this is what lost two stars, it could have been three. The return system is the most complicated I have ever come across, both I & the girl in the parcel shop spent ages trying to figure it out. Email doesn't work & I don't do WatsApp calls so am stuck with a dress I have paid for & don't want. And why are the forms so badly printed, very hard to read.
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Greetings. We are deeply sorry for this inconvenience. We've forwarded your feedback to our relevant unit for an investigation and to see what can we do to improve your future shopping experiences. Thank you for taking a time to share this with us. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
2 months ago
Overall with its current pricing, DeFacto is a good option for men clothes. From my experience: 1. I'm between S or XS shirt sizes, depending on the brand. With this brand I'm XS. 2. Their Regular Fit is wider than other European and UK brands. 3. They currently have a technical problem so it isn't possible to generate a print-in-shop return QR code. 4. Their customer support by email is helpful and responsive.
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Hello We are so glad to see your beautiful feedback regarding our service and support team. Thank you very much.
 Verified review
2 months ago
My order was going to come in two parts. The first I got the next day. I am still waiting on the second part two weeks later. The customer service was informative but not really apologetic considering the delay. The product I received was great but the delay in the other parcel doesn’t feel me with confidence about ordering again.
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Hello there. We sincerely apologize for the delay in delivering your order. It has been splitted into 2 different warehouses due to their stock availability. That's the reason you received the some of the products faster than the others. Your remaining products are currently on the way to you. If you have more questions, please contact us at support@defacto.com With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
2 months ago
I saw my friend had one and purchased it. It was a teal colour which unfortunately was not in stock. But the beige colour is nice, fitted but also loose. And not an expensive buy either!
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Hey there. Thank you for taking a time to share your feedback with us. We appreciate your comment! With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
1 month ago 
Received in acceptable time ( could have been a little quicker ! ( very pleased with the shirt generous size lovely material ( happy will use this company again .
Report review
Answer by uk.defacto.com
1 month ago
Hello. We are happy to see your good comments. We will work for better Thank you very much for trusting us and choosing us DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
1 month ago
Kept upto date by email and received in no time. Good quality item arrived.
Report review
Answer by uk.defacto.com
1 month ago
Thank you for your nice comment. We appreciate your feedback. DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
2 months ago
Easy to order, kept informed, arrived in good time, superb value.
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Hey there. Thank you for a taking time to share your feedback with us. We appreciate the 5-stars! With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
2 months ago
Really reasonably priced clothing and good delivery service
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Hey there! We are so happy to hear that you are satisfied with the quality of our service. Thanks for taking time to share your feedback with us. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
1 month ago
Good quality product and very fast delivery
Report review
Answer by uk.defacto.com
1 month ago
Hello, Thank you for your nice comment . We appreciate your feedback . DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
2 months ago
Good selection of products,fast delivery.
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Hey there. We sincerely appreciate you for taking a time to share this amazing feedback. Thanks for choosing us. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center
 Verified review
2 months ago
Great products fast delivery
Report review
Answer by uk.defacto.com
2 months ago
Hey there! We are so happy to hear that you are satisfied with the quality of our service. Thanks for taking time to share your feedback with us. With best regards and wishes. -DeFacto Customer Experience Center