Lifelab Testing- Logo - reviews

Lifelab TestingReviews

: 431Good

4.08

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

Trustmark
Valid

with Buyer Protection

certified since: 08/07/2019
updated on: 29/06/2022
Lifelab Testing is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At Lifelab Testing, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more


certified since: 08/07/2019
updated on: 29/06/2022
Lifelab Testing is checked and certified according to the Trusted Shops quality criteria
  • Verified identity
  • Protection of personal data
  • Clear ordering process

Secured by a guarantee

At Lifelab Testing, you can use the guarantee from Trusted Shops and protect up to £2,500. Find out more

Reviews for Lifelab Testing

55 verified reviews in the last 12 months

431 total reviews
This is how we ensure that reviews come from real consumers.

the most relevant positive review


2 days ago
This was the second test for me, following one last year, and a new test for my partner and daughter. The test is a real eye opener when it comes to understanding the foods that really affect you and being able to make choices that can improve your life. Being able to address the issues and find that a relief for the chronic fatigue that I have suffered, just be removing the food triggers, has been phenomenal. The items that were problematic, for all of us, would have been difficult to determine without the help of the test. It gives you a good starting point for observing the affects of those foods more closely. There were only 1 or 2 items that I would also have liked to know about, which may not be relevant to this test, but sugars and gelatin are additional factors that are of interest.
Report review

Show all positive reviews

the most relevant critical review


5 months ago
Still waiting on a response to my email requesting a refund. Results contradicted tests ran by GP. Really poor realiabity with results. Nutritionist picked what she thought I was allergic to out of the numerous things it showed on the results. Suggested an elimination diet, again highlighting the poor realiabity of blood work. Rang helpline had no answer. Online team were quick to respond and helpful but that's the only positive in my experience.
Report review

Show all critical reviews

Reviews for Lifelab Testing

Filter 
 Sort by Relevance 
(6)
(3)
 Verified review
1 month ago
Things I know I’m allergic to did not show
Report review
 Verified review
4 months ago
Took a while to process and had to chase twice, potentially this was as a result of postal delays
Report review
Answer by Lifelab Testing
4 months ago
Thank you for your review. We are sorry to hear your sample was delayed in reaching our lab. If you do have any questions related to your results, please do reach out to our team at info@lifelabtesting.com and we will be more than happy to assist.
 Verified review
4 months ago
Tracking section doesn’t work only got report once emailed
Report review
Answer by Lifelab Testing
3 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear the tracking was not working for your order. If you do have any further concerns, please do not hesitate to contact our team at info@lifelabtesting.com who will be more than happy to advise.
 Verified review
10 months ago
The Lifelab testing showed multiple IgE inhalant allergies plus cross reacting and other foods - 28 out of the 40 tested showed a problem. In order not to exclude large areas of my diet and to check,, I followed up with an ISAC component allergen test for 112 allergens at a well respected large laboratory in London and that test didn't show any IgE reactions at all. Who am I supposed to believe?
Report review
Answer by Lifelab Testing
7 months ago
Thank you for the review. Our team did reach out via email to advise on the difference between the tests undertaken. As the different labs test for different components, the two test reports cannot be compared. If you do have any further questions or concerns, please do not hesitate to contact our customer service team at info@lifelabtesting.com
 Verified review
1 year ago
Satisfied with the delivery of the test result however the process was not as seamless as it is supposed to be. - The status of the test kit did not synchronise. It has never changed to 'in the lab' - 'processing'. - My test has included a consultation with nutritionist but I have never receieved as such.
Report review
Answer by Lifelab Testing
1 year ago
Hi, we are very sorry for the error from the lab, not updating. However the NT appointment is for you to book, and our Customer Service team have phoned you twice to try and make this appointment. We hope once you speak to the team, you'll be so kind as to amend this review.
 Verified review
5 months ago
Report review
Answer by Lifelab Testing
5 months ago
Thank you for your review. We are glad your experience has been positive.
 Verified review
10 months ago 
The kit requires you to provide quite a lot of blood. Two lancets are provided. I found it impossible, despite following their instructions to the letter. I returned the kit and asked for a refund. I was offered more lancets. Not fit for purpose I'm afraid.
Report review
Answer by Lifelab Testing
10 months ago
Thank you for your review. I am pleased to confirm we have listened to and acted on the feedback provided by customers regarding our lancets. We do now have a new supplier of much more effective lancets. Our team would be happy to dispatch a replacement vial and new lancets to you to complete your testing and have been in contact again via email. I hope this helps.
 Verified review
5 months ago
unable to obtain and store sample
Report review
Answer by Lifelab Testing
5 months ago
Thank you for your review. We are very sorry to hear you were unable to take enough blood for testing. Our systems show a free replacement kit was dispatched and a sample was unable to be taken again. Our team provided a full refund at the end of January. If you do have any further queries, please do not hesitate to contact our team at info@lifelabtesting.com
 Verified review
10 months ago
Not useful for me
Report review
Answer by Lifelab Testing
7 months ago
Thank you for your review. We are sorry to hear the testing was not helpful for you. If you do have any queries or complaints, we would love to hear from you as we are constantly looking for ways to improve the service! info@lifelabtesting.com