Certificate for madeindesign.co.uk

No. X3527A5C9494BF5E22F99F159E13DD205
 

Approved on
04/01/2013
Valid until
03/01/2018
Confirmed by
Jean-Marc Noël
Managing Director Trusted Shops GmbH
Details on the retailer
Details and terms and conditions of the Trusted Shops guarantee

Reviews for madeindesign.co.uk



Good

4.08/5.00

    • 5 Stars
    • 4 Stars
    • 3 Stars
    • 2 Stars
    • 1 Star

The score is calculated based on the 279 Trusted Shops reviews collected in the last 12 months.
Since registration, a total of 730 review have been collected.

    • Delivery
    • Goods
    • Customer service

Customer reviews

   
Poor. No because the things that were payed do not correspond to what i have received
3.00
Fair

Excellent site, great range of products, recommended.
5.00
Excellent

Happy with the process. Goods arrived on time, well packed and as they should be. No problems so customer service wasn't an issue. Would use again.
4.50
Excellent

Goods fabulous, delivery was supposed to be 2-3 days but took 4. Supposed to have discount on product on website, couldn't get it online due to their error and was only given discount retrospectively after seven or eight phone calls and three e-mails.i think this was a one off though, and will use again.
3.33
Fair

Site bookmarked for future use - many thanks for a fast efficient service :)
5.00
Excellent

We have made a number of purchases and never had a problem.
5.00
Excellent

Adaptor not included, then delivered to wrong address. Ordered table could not guarantee delivery by stated time. Long waits to get through phone line.
2.33
Poor

madeindesign.co.uk replies: 25/11/2016
Thank you for your email. We do apologise for the inconvenience. The adaptor was sent to the delivery address that was indicated on your order. Had you informed us of the new delivery address? The delivery was 1 day late due to a bank holiday in France where our warehouse is and we are sorry for this. Please contact us should you need further information. MID

yes i was satisfied took a little long to deliver
4.33
Good

Delivery was well organised and we were pleased with the cutlery we ordered.
5.00
Excellent

I ordered 4 smoke detectors shaped like moths which were lovely and of a high quality.
The only downside was waiting several weeks for delivery.
3.67
Good

Disaster. Item arrived weeks after promised and when it arrived it was broken. It's been 10 days and customer services still haven't picked the item up or refunded me despite numerous calls and emails. Hopeless
1.00
Very Poor

madeindesign.co.uk replies: 18/11/2016
Thank you for your message. I do apologise on behalf of the courier for the delay in collecting the damaged product when the request was done as soon as you contacted us. We have chased this up and you will be contacted ASAP. Once again we do apologise for the inconvenience caused. MID

i called as the item I ordered was damaged to be told to go to my account and fill in an after sales form which I did I didn't have any confirmation to say that it was being processed and when I logged back in it was in French that was 4 days ago and no one has been in touch or no reply to say it's being dealt I just want someone to contact me my item was expensive and I don't know what to do ????
3.00
Fair

I needed to return the item I bought as it was not suitable (Teapot that leaked). Made In Design have a particularly cumbersome returns procedure. I am still waiting on confirmation as to where to return the item even though I contacted them 4 days ago (and still waiting). It's a shame as they have some nice items for sale, but I won't be shopping with them again.
2.00
Poor

Made in Design stocks fantastic brands of high quality items. Customer service is excellent and will respond to queries promptly. Goods arrived in well packed boxes. The best online store so far that does not charge VAT for items shipped outside of the EU. Highly recommended and I am a loyal fan :)
5.00
Excellent

Hopeless web site. Impossible to log in. Had to create a new account. Nearly gave up and not purchase goods
1.00
Very Poor

madeindesign.co.uk replies: 10/11/2016
Thank you for your message. We are sorry to hear that you have had technical problems with the website. We will make sure that this is looked into by our technical team. Please do not hesitate to contact us should you need further information. Once again we do apologise for the inconvenience caused. Best regards. MID

I have just received an awesome carpet and i am very happy
5.00
Excellent

The Alessi clock I ordered did not function ( the clock hands were not securely fastened so the clock did not keep time ), so I've sent it back.
My main complaint is that you did not seem to pay any attention to my emails ( as if you hadn't received them ).
1.00
Very Poor

madeindesign.co.uk replies: 04/11/2016
Thank you for your message. We would like to inform you that we have replied to all the emails that you sent us. The last ones were sent to you on the 02/11 and 04/11 telling you that the replacement clock had been dispatched from our warehouse. We invite you to check your spam folder or contact the customer dept directly. I do apologise for the inconvenience caused. MID

I got what I ordered. 1 Alessi Ku desert plate. What was a little disappointing is that the plate arrived in a box that should have contained 2 plates. This was a replacement for a plate that I broke, but considering when I originally purchased them from other retailers I paid the same for 2 plates a little expensive.
3.33
Fair

Exceeded expectations from all departments. Good job
5.00
Excellent

They've got great stuff for very good prices.
5.00
Excellent

Always excellent service. The only place I can find what I actually want.
5.00
Excellent

The delivery just showed up one morning without notice when I had requested and paid for delivery to be confirmed with me and I am still waiting for a new door for one of the cupboards which arrived scratched.
3.33
Fair

Really lovely products, however I feel the returns policy is frustratingly long winded, inefficient for the customer and time consuming.
3.67
Good

Fantastic service once again superb delivery highly recommend made in design excellent range of instock items .
5.00
Excellent

Great company, superb service
5.00
Excellent

Always excellent
5.00
Excellent

Great product, delivery took a little than expected...but worth the wait
4.67
Excellent

Very good service, excellent product and quick delivery. Would definitely use again and recommend to others.
5.00
Excellent

Haven't received products or any notification. I placed the order nearly 2 weeks ago. I hope this company is genuine. Voga will take your money and do absolutely nothing. So many of these scary online stores around these days.
1.00
Very Poor

madeindesign.co.uk replies: 31/10/2016
Thank you for your comment. The lead time indicated on the website at the time of your order was 7-10 working days. We received the goods to our warehouse 10 working days later, on the 28/10. Your order will therefore be dispatched within the next 48 working hours. Once the order leaves our warehouse you will receive the confirmation email with all the tracking information. Best regards. MID

Very happy with goods which were delivered sooner than estimated. Delivery went smoothly (although driver forgot second package).
4.33
Good

Outstanding speed of delivery on imported goods. Well done
5.00
Excellent

Excellent transaction
5.00
Excellent

Signed up for Newsletter to get -10. Gave all personal details. Code not taken for 1st order. Rang up. Agent did not apologize but gave new code. Code accepted, but altho website stated I had an account, account info not accepted. Rang again. Same agent did not admit ambiguity of user interface.Made feel stupid for not copping difference between signing for newsletter and creating account. :(
2.00
Poor

madeindesign.co.uk replies: 21/10/2016
Thank you for your comment. We do apologise for the inconvenience caused. As the first code did not work we created a new one for you to use on your order. Regarding the problem in setting up your account we have informed the technical dept of this in order to make sure that this does not happen again. Our customer dept is her to help. Please do not hesitate to contact us. MID

Shipping was very slow. It took 2 weeks to dispatch. It seemed that they just forgot to process order.
1.67
Poor

madeindesign.co.uk replies: 19/10/2016
Thank you for your comment. We would like to inform you that when you placed your order your product had a lead time of 15 working days. This information was indicated on the website and on your confirmation email. Your order was dispatched as soon as the lamp arrived in stock. Best regards. MID

the T-rex whistle doesn't fit the spout easily... either one or the other might just be slightly the wrong size
4.00
Good

The after-sales service is very slow.
3.33
Fair

madeindesign.co.uk replies: 14/10/2016
Thank your for your message. I do apologise for the inconvenience caused. We replied to your after-sales request as soon as you sent it to us. The prepaid returns label was sent to you straight after this, on the 03/10. For the exchange we had to wait to receive your parcel back which arrived only yesterday. Your new order will be sent on Monday17/10 and will be delivered next week. MID

I was sent the wrong product in error and have been trying to organise a return. I can only do this via the website apparently, which is a very slow process. Each time I send a message I have to wait several days for a response. The item is extremely large and so is inconvenient to store. I would like it returned urgently and the aftersales service has been very and disappointing.
2.33
Poor

madeindesign.co.uk replies: 14/10/2016
Thank you for your message. I would like to inform that we had to ask the logistics dept to do research in order to see why you were sent the wrong item and if we had it in stock. It took a bit of time and we do apologise. We have now dealt with your request and the courier will contact you to collect your parcel. Please contact us for any further information. MID

Delivery a complete nightmare. As driver pointed out, K&N normally only deliver to warehouses and driver is not permitted to leave lorry, so my large cupboard arrived literally "at the kerbside", flat and complete with palet. Driver kindly helped manoeuvre into entrance of building and agreed to take palet away. A widowed pensioner, I was left to get this enormous, heavy box into lift on my own.
2.67
Fair

excellent product, excellent shop
5.00
Excellent

Yes
5.00
Excellent

madeindesign.co.uk customer reviews

madeindesign.co.uk

madeindesign.co.uk was certified by Trusted Shops on 04/01/2013.

Contact
32 rue de Comboire - Bat. A2
38130 ECHIROLLES
France
contact@madeindesign.co.uk
madeindesign.co.uk

Owner
MADE IN DESIGN SAS
32 rue de Comboire - Bat. A2
38130 ECHIROLLES
France
Trade register
RCS Grenoble B 424 474 609
Authorized representative
Catherine Colin
More information about the Trusted Shops customer reviews
Use other customers' experiences as a guideline!
Every order can be rated with up to 5 stars in the categories delivery, goods and customer service. The score from these ratings is calculated on a daily basis. In their comments, customers can share their experience with madeindesign.co.uk in their own words.

Calculation of the score is based on the overall rating
5.0 - 4.5Excellent
4.5 - 3.5Good
3.5 - 2.5Fair
2.5 - 1.5Poor
1.5 - 1.0Very Poor

Genuine customer reviews for more trust
Trusted Shops is the leading trust brand for online shopping in Europe. Trusted Shops perfoms automatic and manual checks on all reviews, because only genuine reviews really help customers to make the right purchasing decision.