Reviews for Athleteshop.co.uk



Good

3.96/5.00

    • 5 Stars
    • 4 Stars
    • 3 Stars
    • 2 Stars
    • 1 Star

The score is calculated based on the 1,237 Trusted Shops reviews collected in the last 12 months.
In total, Athleteshop.co.uk has already collected 3,539 reviews.

    • Delivery
    • Goods
    • Customer service

Customer reviews

   
Date of publication
21/06/2018
Date of order
21/06/2018
21/06/2018
I ordered this product from a company based in Dorset, no they are based in Germany, it arrived with a European plug not suitable for our English plug sockets, I have had to purchase an additional adaptor as customer services did not even bother to reply. There are a lot better companies on the web than this one to purchase goods from. Maybe when they see my review they will contact me.
1.67
Poor

Date of publication
19/06/2018
Date of order
12/05/2018
19/06/2018
Ordered a smith machine which did not get delivered after many promises.After 5 weeks I cancelled the order and got a refund after14 days of chasing.DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY.Its the worst experience I have ever had.
I ordered a similar machine from Pure Fitness in Hull and it was delivered within a week
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 20/06/2018
I see we had some shipment issues regarding your order, our sincerest apologies we were unable to anticipate this accurately. It seems the shipment was registered by a courier who consequently proved unable to ship internationally due to the size. We're truly sorry for the lack of foresight and communication.

Date of publication
19/06/2018
Date of order
19/06/2018
19/06/2018
Excellent service with prompt delivery would highly recommend.
5.00
Excellent

Date of publication
19/06/2018
Date of order
18/06/2018
19/06/2018

On the 27th of May i bought a bike seat for my little one and after receiving 2 emails advising me of delays (last email stated the 8th June), all communication ceased, all my emails remain unanswered and my purchase is still nowhere to be seen. I rely on the bike for commuting and school runs. Requested a refund, but to no avail. I got the item from a decent shop. Please refund my account asap.
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 20/06/2018
We're very sorry to hear that, particularly about the delays, of course. Strangely, we have tried to e-mail you several times in response to your queries. Did they end up in your spam filter, perhaps? Regardless, I have cancelled your order for you, as requested. I will e-mail you as well, to confirm.

Date of publication
18/06/2018
Date of order
18/06/2018
18/06/2018
Fast and friendly service.
5.00
Excellent

Date of publication
18/06/2018
Date of order
18/06/2018
18/06/2018
Fantastic service and very very fast delivery, although a little confusing as original delivery was expected via TNT on 19th June but was actually delivered today 18th via YODEL. Still great service
4.67
Excellent

Date of publication
18/06/2018
Date of order
28/04/2018
18/06/2018
I ordered a hot tub canopy which kept being delayed. I was only notified once and then nothing unless I contacted them. I eventually asked for a refund and was told 18 days ago that it would be in my account within 10 working days. I’m still waiting and have had no response to my emails. Definitely would not recommend this place
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 19/06/2018
Thank you for your review. We regret the fact that we could not fulfill your order and want to apologize for this. I indeed see that the refund has not been processed yet. I will contact the financial department and you will be refunded this week.

Date of publication
16/06/2018
Date of order
16/06/2018
16/06/2018
Very pleased with the product and the delivery will be shopping here again and passing info on to the swimming club my daughter is attached to
5.00
Excellent

Date of publication
13/06/2018
Date of order
28/04/2018
13/06/2018
As it seems everyone else is, still awaiting order. Last l heard from them it was due 31/5/18, nothing since, now nearly 6 weeks since order. Not responding to emails
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 18/06/2018
We find it very unfortunate that your order has been postponed again and we want to apologize for this. According to our planning, we should have had the product in stock again by now, but the supplier has informed us that the delivery of the product has been delayed. However, the new delivery is now planned and we will dispatch your order on 27-06. We want to thank you for your patience.

Date of publication
09/06/2018
Date of order
09/06/2018
09/06/2018
This is the most appalling company I have ever dealt with. They take your money on day 1, they keep fobbing you off by giving you ever moving delivery dates then eventually admit they don't have the goods or know when they will have.The offer a credit to your account instead of your money back. When you insist on your money back they promise in 10 days but just never give to you. AVOID THIEVES
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 12/06/2018
We're so sorry for the delay in your order. Due to problems with our supplier, the expected delivery date kept being pushed back several times at the last moment. I see that you have received the refund by now.

Date of publication
04/06/2018
Date of order
23/04/2018
04/06/2018
Order placed 24th April 2018 for kmc chain and schalbe tyre for road bike. Initially delivery estimate approx 1 week. Day before, received an email advising delivery would be delayed by a week. There followed a series of queries from me, and responses from athleteshop advising of further delays. After 6 weeks of failure to supply either item, athleteshop cancelled order, waiting for refund.
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 05/06/2018
Thank you for your review. Because your order kept being delayed and delayed due to stock problems, we adviced you to cancel your order. We're very sorry for this. We will process the refund within 7 working days.

Date of publication
04/06/2018
Date of order
04/06/2018
04/06/2018
Delivery was delayed over a month - THEY ADVERTISE PRODUCTS THAT THEY DO NOT HAVE IN STOCK AND KEEP YOUR MONEY
Delivery was delayed over a month - never turned up and 2 weeks later since informing them - I AM STILL WAITING FOR A REFUND - AWFUL CUSTOMER SERVICE - DONT USE I messaged the director asking for assistance and no response
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 05/06/2018
We indeed unexpectedly did not receive new stock of the products you have ordered, for which we would like to apologize. We're working hard to find a new supplier for those products. Your order has been cancelled and I can reassure you that you will receive your refund within a few days.

Date of publication
02/06/2018
Date of order
02/06/2018
02/06/2018
Price was the cheapest I could find and the web was easy to use. Delivery was within the timescale they quoted and I was kept informed of the progress all the time.
Would recommend this site to my family and friends.
5.00
Excellent

Date of publication
30/05/2018
Date of order
30/05/2018
30/05/2018
Best price I could find, quick delivery and overall very pleased
5.00
Excellent

Date of publication
29/05/2018
Date of order
03/05/2018
29/05/2018
My worse shopping experience is with Athleteshop. They advertised items they do not have. They let you place the order and after 3 weeks they come back to tell you items are not available. It then takes another 3-4weeks to get your money back. When you call customer services and you are lucky to get through you are put on hold for at least 30 minutes.

I will never in my life shop with them agai
1.00
Very Poor

Date of publication
26/05/2018
Date of order
26/05/2018
26/05/2018
Excellent company. Friendly staff. Quick delivery with up to date tracking. The company keeps you well informed from purchase to delivery.
The goods they sell are all top quality. I have been using the company for nearly two years now and will continue to do so.
I would recommend this company to anyone wanting quality goods at a good price with a top quality service.
A first class company.
5.00
Excellent

Date of publication
25/05/2018
Date of order
25/05/2018
25/05/2018
prompt good service, thank you.
5.00
Excellent

Date of publication
25/05/2018
Date of order
25/05/2018
25/05/2018
Easy transaction, delivered on time and safely and also product nicely discounted. Very happy to recommend
5.00
Excellent

Date of publication
25/05/2018
Date of order
29/04/2018
25/05/2018
Placed an order at the end of April and it is now approaching the end of May and I have still not received my item which was showing as 'in stock' and 'will be dispatched the next day'.

The initial delivery date was the 3rd of May, I have now had 4 different delivery dates given to me and have still not received my product and have not had any further updates or contact.

Avoid like the plagu
1.00
Very Poor

Date of publication
24/05/2018
Date of order
24/05/2018
24/05/2018
Ordered play table for grandsons birthday. Delivery within 3 days. Been put up and played with today. Absolutely perfect. Thankyou for prompt delivery and quality of table. Couldn't have wished for anything better. Once again thank you.
5.00
Excellent

Date of publication
24/05/2018
Date of order
22/03/2018
24/05/2018
Extremely poor, DO NOT ORDER. I ordered 2 items and I was told several days later that they were unable to deliver one of the items as they couldn't source the product. The second item never arrived and after several weeks I was told that it had gone missing (I believe never sent) and that I would receive a refund. Finally over 2 months after I placed the order I have now received my refund.
1.00
Very Poor

Date of publication
23/05/2018
Date of order
23/05/2018
23/05/2018
I was really apprehensive ordering after reading lots of negative reviews but my boyfriend reminded me, most people only leave a review if its negative Well, mines super positive and I don’t know why everyones complaining? Communication was great, could track the parcel down to the hour, and it arrived so quick Great customer service and really happy with my paddle board Really recommend:)
5.00
Excellent

Date of publication
22/05/2018
Date of order
30/03/2018
22/05/2018
Utterly disgusted with the atrocious customer service and total lack of communication. After seven weeks of waiting and no update in three weeks, I spent 20 minutes on hold only to be told that they wouldn't be able to deliver my order and would be happy to provide me with a full refund.

I can't recall a worse customer service experience I've had purchasing goods online.
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 23/05/2018
I'm sorry to hear you had such a bad experience and the products were not available anymore. Your refund is now in process.

Date of publication
21/05/2018
Date of order
23/04/2018
21/05/2018
Returned a £377.00 neck brace on the 5th March 18 which was damaged and have not heard a word from Athleteshop there phone is off (don’t buy anything from them) disgusted with them
1.67
Poor

Athleteshop.co.uk replies: 23/05/2018
We will check in our warehouse if we received the broken product. When we received it, we can cancel your order and refund the payment. We are sorry again for the inconvenience.

Date of publication
20/05/2018
Date of order
02/05/2018
20/05/2018
Excellent service, and very quick delivery. I would certainly recommend this dealer to all my friends & family.
5.00
Excellent

Date of publication
20/05/2018
Date of order
20/05/2018
20/05/2018
Absolutely deplorable I placed order at mid March & was given a delivery date all i received was outright lies such as the item was out of stock ,,then displayed e tc,et c via email nothing arrived ,whilst I was waiting for my first order i stupidly placed another order as I genuinely believed the stock had gone missing i haven't received this either ,only promises for delivery,and no stock
1.00
Very Poor

Date of publication
18/05/2018
Date of order
28/04/2018
18/05/2018
After 3weeks they still don't send my order.
1.00
Very Poor

Date of publication
18/05/2018
Date of order
09/04/2018
18/05/2018
not received item not happy
1.00
Very Poor

Date of publication
18/05/2018
Date of order
18/05/2018
18/05/2018
After an initial confusion with delivery, the customer service I have received has been brilliant
5.00
Excellent

Date of publication
18/05/2018
Date of order
02/05/2018
18/05/2018
I have blood cancer and need a convenient way of getting a bit fitter for a stem cell transplant planned for later this year, I ordered 16 days ago only to be informed it wasn't in stock...I still have not had my money returned
1.00
Very Poor

Date of publication
17/05/2018
Date of order
30/04/2018
17/05/2018
i am still waiting for my order
1.00
Very Poor

Date of publication
17/05/2018
Date of order
02/05/2018
17/05/2018
Had to cancel order,the item was listed in stock however it wasn’t missed 2 weeks of sunshine cycling
Very poor
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 23/05/2018
I'm sorry to hear you had problems with the delivery of your order. I see you already had contact with our customer service and solved it.

Date of publication
16/05/2018
Date of order
22/04/2018
16/05/2018
I placed my order on the 22 April and still have not received my order and finding it very hard to get hold of anyone that can help me.Yet quick enough to take the money
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 17/05/2018
Thank you for your message. I am sorry to hear that your did not receive your order yet. I am sorry for the inconvenience. I see that the product unfortunately is delayed. As soon as the parcel has been dispatched you also receive a tracking number

Date of publication
16/05/2018
Date of order
16/05/2018
16/05/2018
Not even received my order as yet which was put through on the 2nd May and it’s now 16th May, had yet another email today stating the delivery will now be 22nd May It’s absolutely ridiculous. Would never recommend to anyone.
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 17/05/2018
Thank you for your message. I am sorry to hear that we could not deliver you order as we had expected. I am sorry for the inconvenience. As soon as we have the foot bath in our warehouse, we will ship the parcel immediately

Date of publication
16/05/2018
Date of order
01/05/2018
16/05/2018
Order not received, only the free item. Got several emails saying order would be dispatched, still waiting,after placing order 26 days ago.
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 17/05/2018
Thank you for your review. I am sorry to hear that you have not received you order yet you placed on 1/05/2018. Unfortunately, we had some trouble with the stock of the supplier. We hope the supplier can send the items directly to you very soon

Date of publication
16/05/2018
Date of order
16/05/2018
16/05/2018
Athleteshop.co.uk cancelled my order (they couldn't delivery it for over a month) but they haven't sent my money back.
It seems that they want to keep my money.
The order was cancelled about 13 days ago.
I'll have to contract my bank to get my money back.
The support is useless.
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 17/05/2018
Thank you for your message. This order was not paid because the payment with the Visa card was refused. Thereby, we have not received an email from you yet where we are very happy to help you

Date of publication
16/05/2018
Date of order
30/04/2018
16/05/2018
Communication was terrible. I ordered stock, waited two weeks before calling only to find out they were apparently sold out which I wasn't told about. If I hadn't of called I'm sure I wouldn't have been told. This has now affected my program. Will not be using this shop again.

Gene Silva
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk replies: 17/05/2018
Thank you for your review. I am so sorry to hear that, my apologies for the inconvenience. I see that the product indeed was not available anymore from the supplier. I am sorry that you did not receive an update about that. We will process the refund as soon as possible and hope, in spite of the experience, we can welcome you again in our webshop!

Date of publication
15/05/2018
Date of order
15/05/2018
15/05/2018
Quick delivery
5.00
Excellent

Date of publication
15/05/2018
Date of order
30/04/2018
15/05/2018
Still waiting to receive my order It's been 2 weeks since I placed my order.
1.00
Very Poor

Date of publication
14/05/2018
Date of order
30/04/2018
14/05/2018
AVOID AVOID AVOID THIEFS

If I could give zero I would

Took my money not received goods had different emails claiming different delivery days and haven’t had the decency to reply to any emails or Facebook messages

This company is a CON

AVOID AT ALL COSTS
1.00
Very Poor

Athleteshop.co.uk customer reviews

Athleteshop.co.uk

Athleteshop - the number 1 in sporting goods!

Athleteshop is the number one shop in sporting goods. From football, fitness, sports gadgets, sports eyewear to outdoor products. Our webshop is aimed at individuals as well as businesses. Athleteshops' ambition from day one has been to offer the broadest and most comprehensive range in the field of sports equipment. Over the years Athleteshop has committed quite a few brands and the range now consists of 100,000 products.

Contact
13 Freeland Park, Wareham Road,
BH16 6FH Poole, Dorset
United Kingdom
customerservice@athleteshop.co.uk
Athleteshop.co.uk
Owner
Athlete.nl B.V.
Rostockweg 5
9723 HG Groningen
Netherlands
Trade register
Kamer van Koophandel 01182566
Authorized representative
Y. Solinger
Use other customers' experiences as a guideline!
Every order can be rated with up to 5 stars in the categories delivery, goods and customer service. Customers can review the shop up to 6 months after placing an order. The average rating of each review is calculated by figuring out the mean of the scores given for the three categories. The overall rating of the shop is the simple mean of all the average ratings of all the Trusted Shops reviews collected over the last 12 months. In their comments, customers can share their experience with Athleteshop.co.uk in their own words.

Calculation of the score is based on the overall rating
5.0 - 4.5Excellent
4.5 - 3.5Good
3.5 - 2.5Fair
2.5 - 1.5Poor
1.5 - 1.0Very Poor

Genuine customer reviews for more trust
Trusted Shops is the leading trust brand for online shopping in Europe. Trusted Shops perfoms automatic and manual checks on all reviews, because only genuine reviews really help customers to make the right purchasing decision.